Podwieszanie spacji a makro

Dyskusje dotyczące tworzenia makropoleceń, pisania skryptów oraz programowania przy użyciu UNO
_justyna

Podwieszanie spacji a makro

Post autor: _justyna »

Szanowni Państwo,
jestem zupełnym laikiem, więc z góry proszę o wyrozumiałość. Przeszukiwałam dość długo forum i nie znalazłam satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Czy ma może ktoś z Państwa makro do podwieszania wiszących spójników, aby działało w LO 4.0? A może dysponują Państwo innymi ciekawymi i przydatnymi makrami? To mój debiut, chciałabym się nauczyć instalować i stosować makra, więc będę wdzięczna za wskazówki.

Z pozdrowieniami!
LibreOffice 4.0
Jan_J

Re: Podwieszanie spacji a makro

Post autor: Jan_J »

Co do usuwania wiszących słów, istnieje, czy raczej istniał wątek https://forum.openoffice.org/pl/forum/v ... p?f=8&t=63 oraz kilka pokrewnych.
W podsumowaniu: są dwie metody mądre, choć niemożliwe do zastosowania, i jedna głupia ale możliwa:
  1. wstawiać spację niełamliwą u+00a0. Proste, łatwe, dobre ćwiczenie na wyrażenia regularne albo nawet i na makra. Problem w tym, że znak ten we Writerze jest traktowany jakby miał stałą szerokość, mimo że Unicode tego nie wymaga. Patrz błąd https://issues.apache.org/ooo/show_bug.cgi?id=23333 (status ACCEPTED) oraz https://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=41652
  2. skoro się nie da ze spacją niełamliwą, może by wykorzystać symbole zakazu łamania wiersza? niestety, algorytm dzielenia wierszy we Writerze reaguje tu nadzwyczaj dziwnie. Zgłosiłem kiedyś błąd w Libre https://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=57652, dyskusję można poczytać, także w poprzednim odnośniku.