Automatyczne wstawianie danych w formularzu
Automatyczne wstawianie danych w formularzu
Prawdopodobnie sprawa jest banalna, niemniej jestem samoukiem w zagadnieniach baz danych, gryzę się, szukam i chyba nawet nie wiem jak zapytać i gdzie szukać (stąd Admina proszę o wyrozumiałość). Załączam przykładową bazę.
Chciałbym, by kolejne pole formularza: "Opis usługi" wypełniało się odpowiednimi danymi, po wybraniu z poprzedzającego go pola kombi: "Nazwa usługi".
Tabela z "nazwami usługi" i adekwatnymi "opisami usługi" jest osobną tabelą, niemniej to co będzie w formularzu (po ewentualnych zmianach treści w obu polach) ma się zapisywać w tabeli "podstawowa".
Bardzo proszę o pomoc lub wskazanie właściwego miejsca szukania.
Chciałbym, by kolejne pole formularza: "Opis usługi" wypełniało się odpowiednimi danymi, po wybraniu z poprzedzającego go pola kombi: "Nazwa usługi".
Tabela z "nazwami usługi" i adekwatnymi "opisami usługi" jest osobną tabelą, niemniej to co będzie w formularzu (po ewentualnych zmianach treści w obu polach) ma się zapisywać w tabeli "podstawowa".
Bardzo proszę o pomoc lub wskazanie właściwego miejsca szukania.
- Załączniki
-
- przykladowa.odb
- (11.99 KiB) Pobrany 447 razy
OpenOffice 3.4.1 pod Windows 7
Re: Automatyczne wstawianie danych w formularzu
Musisz dokładnie przeanalizować swój projekt bazy, bo w tej postaci jaką załączyłeś jest ona caĸowicie nie do przyjęcia (za przeproszeniem).
Co uczynisz jak twój klient wybierze dwie usługi do realizacji? - wstawisz nowy rekord z jego danymi i nową usługą co doprowadzi do dublowaniu się danych a to znów może doprowadzić do błędów.
Co uczynisz jak klient za jakiś czas znów skorzysta z twoich usług? - wynik to co wyżej.
Co zrobisz jak będziesz chciał przejrzeć jakieś zestawienie od daty do daty, który klient w tym czasie
wykupił najdroższą itp. Pytania można mnożyć w nieskończoność.