Eerst zal ik even kort uitleggen waar ik dit voor nodig heb, om hopelijk een duidelijker beeld te schetsen.
Voor mijn stage ben ik bezig met het inlezen en verwerken van de xml bestanden van OpenOffice. Het gaat om het inlezen van een 'sjabloon' met variabele velden die door programmeer code moeten worden vervangen met waarden. Eén van de criteria is dat het document niet hoeft te worden geopend om gebruiksklaar te zijn, het gebruik van Macro's is dus geen optie.
Ik ben nu op het punt aangekomen waarop afhankelijk van de huidige gebruiker het plaatje van een handtekening moet worden ingevoerd. Het aanpassen van content.xml, META-INF/manifest.xml en het kopiëren van de afbeelding naar de map Pictures is geen probleem. Echter, OpenOffice wijst automatisch een 32-karakters lange code toe aan de afbeeldingen die in het bestand worden embed. Zodra een andere naam wordt gebruikt voor een afbeelding, vraagt OpenOffice bij het openen van het document of het moet worden gerepareerd. Ook het simpelweg vervangen van de ene afbeelding door de andere met dezelfde naam, levert eenzelfde melding op. Het gebruiken van een link naar de handtekening is overigens ook geen optie, omdat de documenten ook moeten worden gemaild.
Nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen waar ik documentatie kan vinden over hoe de codes voor afbeeldingen in een odt bestand worden bepaald?
Het heeft me al een aantal uren zoeken gekost, maar ik kan het helaas niet vinden
Hopelijk weet één van jullie mij in de juiste richting te wijzen.
Alvast bedankt,
Annika