Is het mogelijk de datum van vandaag standaard te vermelden in een datumveld in een formulier?
Christophe
[OPGELOST] Standaard-waarde in datumveld
-
tuxy
- Contacteer:
[OPGELOST] Standaard-waarde in datumveld
Laatst gewijzigd door tuxy op wo jun 09, 2010 10:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.1 / Vista / Ubuntu Linux 10.04
Re: Standaard-waarde in datumveld
Ik hoop dat je engels redelijk is, omdat op het engelstalige forum dit probleem uitvoerig is besproken. Kijk maar eens naar Automatic timestamp assignment. Hierin wordt verwezen naar deze discussie die misschien voldoende is voor je vraag.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
-
tuxy
- Contacteer:
Re: Standaard-waarde in datumveld
Ok, is gelukt via het engelse forum.
Bedankt
Bedankt
Re: [OPGELOST] Standaard-waarde in datumveld
Hallo Tuxy
Als je de oplossing gevonden heb is het misschien mogelijk dat je de oplossing met instructies hier neer zet. Ik denk dat anderen het ook graag in het Nederlands willen weten.
Jij bent lijkt mij wel instaat om het in voor anderen begrijpelijke taal neer te zetten en niet in een vrij technisch verhaal wat ik meestal heb. Het is niet alleen dat je hier antwoorden ophaalt maar ook antwoorden geeft.
Romke
Als je de oplossing gevonden heb is het misschien mogelijk dat je de oplossing met instructies hier neer zet. Ik denk dat anderen het ook graag in het Nederlands willen weten.
Jij bent lijkt mij wel instaat om het in voor anderen begrijpelijke taal neer te zetten en niet in een vrij technisch verhaal wat ik meestal heb. Het is niet alleen dat je hier antwoorden ophaalt maar ook antwoorden geeft.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
-
tuxy
- Contacteer:
Ok,
Zal redelijk beknopt zijn, maar zal mijn best doen...
Stel we willen een tabel waar we produkten invoeren, waarbij we ook perfekt willen weten wanneer een produkt is toegevoegd aan een tabel.
1. We maken een nieuwe database, en noemen deze 'Bedrijf'.
In het hoofdvenster van ooBase, gaan we nu een SQL-query uitvoeren die een nieuwe tabel 'Produkten' met bijhorende velden 'id', 'Produkt' en 'Invoerdatum' zal genereren.
2. Ga naar extra -> SQL...
3. Plak nu onderstaande code in het SQL-tekstvak, en klik op [uitvoeren].
4. Om de nieuw aangemaakte tabel 'Produkten' te zien, sluit je nu ooBase en start je deze opnieuw op en opent de database 'Bedrijf'.
5. In het hoofdvenster van ooBase, klik je nu op 'tabellen'.
6. Dubbelklik op de nieuw aangemaakte tabel, en voer enkele records in.
7. Nu zie je bij het toevoegen van nieuwe records dat de huidige tijd en datum automatisch worden toegevoegd in het veld 'Invoerdatum'.
Dit werkt in ieder geval voor mij, en blijkbaar zou dit ook moeten werken enkel met 'datum' of enkel 'tijd'.
Voor meer info: http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=24619
Grtz,
Christophe
Zal redelijk beknopt zijn, maar zal mijn best doen...
Stel we willen een tabel waar we produkten invoeren, waarbij we ook perfekt willen weten wanneer een produkt is toegevoegd aan een tabel.
1. We maken een nieuwe database, en noemen deze 'Bedrijf'.
In het hoofdvenster van ooBase, gaan we nu een SQL-query uitvoeren die een nieuwe tabel 'Produkten' met bijhorende velden 'id', 'Produkt' en 'Invoerdatum' zal genereren.
2. Ga naar extra -> SQL...
3. Plak nu onderstaande code in het SQL-tekstvak, en klik op [uitvoeren].
Code: Selecteer alles
CREATE TABLE "Produkten"("id" INTEGER GENERATED BY DEFAULT AS IDENTITY(START WITH 0) NOT NULL PRIMARY KEY,"Produkt" VARCHAR(50),"Invoerdatum" TIMESTAMP DEFAULT NOW NOT NULL
5. In het hoofdvenster van ooBase, klik je nu op 'tabellen'.
6. Dubbelklik op de nieuw aangemaakte tabel, en voer enkele records in.
7. Nu zie je bij het toevoegen van nieuwe records dat de huidige tijd en datum automatisch worden toegevoegd in het veld 'Invoerdatum'.
Dit werkt in ieder geval voor mij, en blijkbaar zou dit ook moeten werken enkel met 'datum' of enkel 'tijd'.
Voor meer info: http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=24619
Grtz,
Christophe
Hallo Tuxy
Ik denk dat dit veel duidelijk heid geeft voor anderen. Zij hebben nu alles netjes opvolgorde staan en hoeven niet lange soms onverzichtelijk discussies door te lezen.
Romke
Ik denk dat dit veel duidelijk heid geeft voor anderen. Zij hebben nu alles netjes opvolgorde staan en hoeven niet lange soms onverzichtelijk discussies door te lezen.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6