ZIP bestand

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
gina353

ZIP bestand

Bericht door gina353 »

Hallo,
Ik heb problemen met het maken van een ZIP bestand. Het is eigenlijk altijd goed gegaan maar sinds kort gaat het fout. Moeilijk om uit te leggen maar als ik een zip-bestand aanmaak dan plaatst hij andere bestanden erin, maar dit zie je pas als het bestand is verstuurd of opslaat en opnieuw opent.
Er staat wel onder ZIP maar het plaatje is anders (normaal een ritsje, maar nu geeft hij het plaatje van Mircosoft Office Picture Manager).
Ik heb echt geen idee en misschien kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
Gina
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
floris v

Re: ZIP bestand

Bericht door floris v »

Hoe maak je het zip-bestand aan? Met Winzip, met de Windows verkenner?
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
gina353

Bericht door gina353 »

Ik maak het aan via verkenner. Selecteer de bestanden die ik erin wil hebben en klik met de rechtermuisknop om ze in een ZIP bestand te zetten.
floris v

Bericht door floris v »

Ik heb het net eens op die manier geprobeerd en krijg een gewoon zip-bestand, met rits. Wat is er op die computer gebeurd sinds het niet meer goed gaat? Wat gebeurt er als je in de Verkenner eerst met rechtsklik een nieuw gecomprimeerd bestand makt en daar dan de bestanden naartoe sleept die je erin wil hebben?
gina353

Bericht door gina353 »

Daar zit nu net het probleem. Ik selecteer de bestanden, klik rechts met de muis zie dan het ZIP bestand plaatje staan, klik erop en de computer maakt het bestand aan. Op dat moment gaat er dus wat fout, het bestand wat er weg wordt gezet heeft eigenlijk een andere extensie (maar rust de muis erop zegt de computer nog steeds dat het om een ZIP bestand gaat).
De extensie kan ik veranderen maar niet naar de goede.
Het is moeilijk uit te leggen.
Op het moment dat ik het ZIP bestand open dan krijg ik bestanden te zien die op de harde schijf staan en dus niet diegene die ik benoemd heb. Waarschijnlijk heb ik eens iets fout gedaan maar helaas zou niet meer weten wat.
floris v

Bericht door floris v »

Met alle respect overigens, maar wat heeft dit allemaal met openoffice.org te maken?

[q]De extensie kan ik veranderen maar niet naar de goede. [/q]

Waarom niet? Wat voor foutmelding verschijnt er?

[q]Op het moment dat ik het ZIP bestand open dan krijg ik bestanden te zien die op de harde schijf staan en dus niet diegene die ik benoemd heb. [/q]

Klinkt uiterst verdacht, maar het is niet makkelijk hier te gaan raden wat er zich bij iemand anders afspeelt. Probeer eens een bekende in te schakelen die ernaast kan komen zitten en kan zien wat er precies gebeurt. Dat werkt denk ik beter.
Plaats reactie