Een paar problemen

Bespreek de tekstverwerker
veronique

Een paar problemen

Bericht door veronique »

Hallo nog eens een paar vraagjes
bezig met een boek voor eindexamen klaar aan het maken

1ste vraag: Als ik mijn boek opsla die ik vb heb veranderd in het bestand odt of ott dan klik ik die de dag erna terug open dan staat alles op een verkeerde plaats, mijn afbeeldingen of mijn tekst is dan veranderd?

2de vraag: Soms kan ik van de ene tekst kopiëren naar het andere, de ene keer lukt dat wel de andere keer weer niet?

3de vraag: als ik mijn boek opsla via het disketje of zelfs via bestand dan gaat die niet de andere overschrijven en vraagt hij steeds hoe moet ik die opslaan zo krijg ik te veel boeken opgeslaan en dan weet ik niet de welke het juiste is ?

dit zijn misschien heel stomme vragen, maar voor mij is het nieuw te werken met open office. :?
Hopelijk kan het worden opgelost. :oops:

groetjes
veronique
open office 3.0 en windows vista
Johan

Re: Een paar problemen

Bericht door Johan »

1) Heeft u uw afbeeldingen vastgehecht aan een alinea?
2) Als de inhoud van uw klembord werd gewist, kan u niet meer plakken. Kladblok kan soms een gemakkelijk hulpje zijn. ;)
3)Voeg de datum toe aan de titel. Iets zoals: Mijn_boek_14_02_2010.odt U heeft beter te veel kopieën dan geen bij bijvoorbeeld een crash. Hoe goed is het magnetisme van uw disketje nog?

Uw vragen zijn ver van .. We zijn er om te leren van elkaar. ;)
floris v

Bericht door floris v »

Kopiëren en plakken: hangt er ook vanaf van waar je kopieert - kopiëren van webpagina's naar OOo gaat niet altijd even makkelijk. Tussen verschillende OOo-documenten hoort het altijd goed te gaan, als dat niet zo is, is er ofwel iets mis met OOo op je computer, en anders iets met de computer.
Bestand opslaan gaat sneller met de toetscombinatie Ctrl+S, maar het kan helemaal geen kwaad om een aantal versies te bewaren. De datum in de bestandsnaam zetten is dan wel een goed idee. Je kunt ook gewoon opdracht geven over de oude versie heen te schrijven. Dat moet kunnen.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
lcup

Bericht door lcup »

Ik heb ook al vaker gemerkt dat kopiëren opeens niet meer gaat. Ook Calc heeft daar last van (bij mij tenminste). Verhogen van de waarden bij de geheugeninstellingen wou wel eens helpen. Maar wat de beste waarden zijn weet ik nog steeds niet
OpenSUSE 11.2, Openoffice 3.2.0
veronique

Bericht door veronique »

Ok ga het eens proberen en hopen dat het lukt!

Weet je misschien hoe het komt als ik mijn doc opsla en ik doe het erna terug open dat alles gewoon is veranderd ik bedoel bij alles mijn tekst staat niet meer goed en mijn lay-out klopt helemaal niet meer?

al bedankt voor de reacties

grtz
veronique
open office 3.0 en windows vista
floris v

Bericht door floris v »

OOo 3.0 - ik zou in elk geval upgraden - er zitten in 3.0.0 echt ernstige problemen met conversie naar MS Word. Het kan ook dat je installatie corrupt is, want wat je beschrijft mag gewoon niet voorkomen. Probeer evt eerst je gebruikersprofiel te vernieuwen.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie