OpenOffice Portable installeren op Windows 7

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Vroom

OpenOffice Portable installeren op Windows 7

Bericht door Vroom »

Hallo,

OpenOffice is nieuw voor mij, maar ik wil bij de aanschaf van een nieuw notebook toch een keer de stap zetten om het te gaan gebruiken.

Ik heb een Acer notebook gekocht waarop Windows 7 Home Premium x64 is geïnstalleerd. Ik wil op dit notebook OpenOffice Portable laten draaien waarbij OpenOffice vanaf een USB stick wordt geladen en dus niet op het notebook zelf komt te staan.

Nu wil ik graag weten of de huidige versie (3.1.1) van OpenOffice portable hiervoor geschikt is, of wellicht een andere versie?

Graag maak ik gebruik van jullie advies! :)
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
cornouws
Contacteer:

Re: OpenOffice Portable installeren op Windows 7

Bericht door cornouws »

Hallo Vroom,
Vroom schreef:Ik heb een Acer notebook gekocht waarop Windows 7 Home Premium x64 is geïnstalleerd. Ik wil op dit notebook OpenOffice Portable laten draaien waarbij OpenOffice vanaf een USB stick wordt geladen en dus niet op het notebook zelf komt te staan.

Nu wil ik graag weten of de huidige versie (3.1.1) van OpenOffice portable hiervoor geschikt is, of wellicht een andere versie?
Ik weet dat er mensen zijn die OpenOffice.org op Windows 7 gebruiken. Soms lees ik wel van problemen, maar dat is zeker niet algemeen.
Binnenkort verschijnt versie 3.2.0 van de normale OpenOffice.org, waarbij evt. problemen op Windows 7 zeker minder zullen zijn.
Maar met portable kun je het gewoon testen met de OpenOffice.org 3.1.1. Dat is het leuke er van.

Er is ook nog een andere truc: je kunt de normale versie van OpenOffice.org ook 'los' installeren, dwz zonder systeemintegratie en met het gebruikers profiel op dezelfde plaats als het programma zelf.
Zie http://wiki.services.openoffice.org/wik ... _uitvoeren
Als je zo een versie installeert, kun je die ook helemaal op een USB stick zetten en starten. Maar dat is wat ingewikkelder natuurlijk.

Succes,
Cor
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie