ben ik nieuw op dit forum, ik ben niet nieuw om te werken met OO Writer en Calc, kan werken MET een pc maar niet AAn een pc of programmeren.
Mijn vraag gaat over het volgende:
ik ga de "ringendienst" van een vereniging van Parkieten- en papegaaienkwekers overnemen. Dit houdt in dat er een ledenlijst wordt bijgehouden van ALLE reeds geweest en zijnde leden, of ze hun lidgeld betaald hebben, adres, telefoon,...
Dan kunnen die leden gesloten ringen bestellen die ze aan de pootje(s) van hun pas geboren jongen steken die niet verwijderd kunnen worden en hun stamnummer bevat oa (ook jaar, een volgnummer) en zo kan de kweek worden geregistreerd en bewezen.
Dit systeem wordt ook gebruikt bij hobbykwekers die kippen, duiven, eenden,..; enz houden.
Die bestellingen moeten ook stipt genoteerd worden zodat iedereen krijgt wat hij/zij besteld heeft en er geen foutjes in zitten, ook een eigendomsbewijs moet worden afgeprint met de kwekersgegevens en de ringengegevens van de bestelling, eventueel etiketten om op de enveloppen te kleven, de bestelling moet in het formaat van d fabrikant worden verstuurd,....
Het is nu zo dat de persoon die dit nu doet, een progje in MS Access heeft laten maken door zijn schoonpa, dat niet gebruikt of van kent maar de bestellingen en zo laat doen door die schoonpapa die alles zodanig ingewikkeld heeft gemaakt dat ik er niks van begrijp
ik ken niks van Access en ben eigenlijk ook een klein beetje tegen MS en hun prijzenpolitiek en wens mij niet een officiele of illegale versie van een Office aan te schaffen maar dit proberen over te zetten in OO-Base.
Is dit mogelijk? Hoe doe ik dat? Wie helpt mij met tips, hulp ter plaatse bij U of bij mij? raad geven?.... enz
meer info wil ik natuurlijk voorzien, mocht een of ander niet duidelijk zijn
groetjes, Luc
(8800)