[Opgelost] Inhoudsopgave

Bespreek de tekstverwerker
Paul_M

[Opgelost] Inhoudsopgave

Bericht door Paul_M »

Inmiddels ben ik volledig over op OpenOffice en ben ik vollop bezig met het maken van mijn sjablonen.

Toch heb ik moeite de opmaak van de index / inhoudsopgave te doorgronden.

Op dit moment ziet de inhoudsopgave er als volgt uit, waarbij de hoofstukken zijn opgemaakt op basis van opmaakprofiel Kop 1 en de subhoofdstukken op basis van Kop 2. De itemopmaak voor niveau 1 t/m 10 in de inhoudsopgave stat op LS I# I S # LE

Inhoudsopgave
1Index.......................................2
2Document eigenschappen .........3
2.1Document locatie...................3
2.2Historie .................................3

Het probleem is dat er geen tussenruimte is tussen de nummers en dat er geen inspring is tussen hoofdstuk en subhoofdstuk. Tot nu toe heb ik me al blauw gezocht naar een oplossing in zowel het nederlandse & engelse forum maar kom er niet uit.

Enige hulp met het bovenstaande is meer dan welkom.
Laatst gewijzigd door Paul_M op vr jan 08, 2010 8:25 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ubuntu 10.04 LTS
OpenOffice 3.2
floris v

Re: Inhoudsopgave

Bericht door floris v »

Die is ook knap lastig. :( Je ziet tussen de knoppen voor hoofdstuknummer, item enz steeds een tekstvakje, en daar kun je een tabstop invoegen door op het knopje tabstop te klikken maar je kunt ook gewoon spaties typen. Als ik er tabs tussen zet, maakt OOo die om nog onopgeloste redenen rechtslijnend, ik ga daar nog achteraan.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Paul_M

Re: Inhoudsopgave

Bericht door Paul_M »

Bedankt Floris,

Is hiermee idd opgelost. Ik dacht te moeilijk..... :mrgreen:

Zocht nl in de opmaakprofielen :shock: waar ik het eigenlijk ook zou verwachten. De snelkoppeling voor de [TAB] toets kon ik zo snel niet vinden, ik zit nog steeds een beetje aan het windhoos ALT + .... vast maar dat is een kwestie van wennen. De gewone keyboard tab werkt helaas niet in het itemveld tekst (tenminste bij mij dan)

THX voor de snelle post...
Ubuntu 10.04 LTS
OpenOffice 3.2
Plaats reactie