Woorden toevoegen aan woordenboek

Bespreek de tekstverwerker
Gisele

Woorden toevoegen aan woordenboek

Bericht door Gisele »

Kan iemand mij vertellen hoe ik tijdens een spellingcontrole nieuwe woorden kan toevoegen aan het gebruikerswoordenboek ? Probleem blijft maar aanslepen en ik zou graag deze functie kunnen gebruiken.
Ik werk voornamelijk met teksten in het Nederlands en in het Frans. Beide woordenboeken zijn als extensie geïnstalleerd, maar blijkbaar lukt het mij niet. Ik ben echt radeloos. Heb reeds verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar tevergeefs. De spellingcontrole daarentegen werkt feilloos.
Dank aan de inventieve persoon die mij kan helpen.

Onderwerp afgesplitst - floris v
Openoffice 3.1.1 windows vista
floris v

Re: Woorden toevoegen aan woordenboek

Bericht door floris v »

Dat is vreemd - zowel bij automatische controle tijdens het typen als bij de ouderwetse spellingcontrole kan ik voor Nederlands en Engels gewoon woorden toevoegen aan standard.dic. Wat heb je eerder geprobeerd?
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gisele

Bericht door Gisele »

Ik heb de indruk dat het iets te maken heeft met machtigingen. Bij het installeren van de extensies wordt de vraag gesteld of deze dienen te worden geïnstalleerd "voor mijzelf" of "voor alle gebruikers".
Ik kan helaas niet uitmaken welke machtigingen dienen in- of uitgeschakeld te worden.
Het toestel waarop ik werk is een laptop die in een "thuisnetwerk" staat. Zou dit eventueel de oorzaak van het probleem kunnen zijn ?
Openoffice 3.1.1 windows vista
floris v

Bericht door floris v »

Ik denk niet dat het iets met het netwerk te maken heeft, maar ik heb geen verstand van netwerken. Permissies moeten worden gegeven aan alle gebruikers(accounts) die OOo op die computer gebruiken. Het gaat er immers om dat de woordenboeken gewijzigd moeten kunnen worden, en daarvoor heeft de gebruiker schrijfpermissies nodig voor die bestanden.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie