base formulier omzetten naar HTML?

Bespreek het databaseprogramma
Ronald.T

base formulier omzetten naar HTML?

Bericht door Ronald.T »

Beste
Is er een mogelijkheid om een base formulier op te slaan als HTML dokument ?
Ronald
OpenOffice 3.1
RPG

Re: base formulier omzetten naar HTML?

Bericht door RPG »

Hallo

Je kunt het opslaan maar je verliest functionaliteit.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Ronald.T

Bericht door Ronald.T »

RPG schreef:Hallo

Je kunt het opslaan maar je verliest functionaliteit.

Romke
beste
Het is gewoon de bedoeling het resultaat op een webpagina te zetten. Het moet verder niet meer worden bewerkt
Er is een functie in verzenden die het formulier omzet naar een HTML document maar dat werkt niet bij mij
Dus direct een vraagje gaat dat bij jullie ? en zo ja mag ik dan meer uitleg.
de groeten
OpenOffice 3.1
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Nu je de vraag zo formuleert wordt het anders.
Tegelijk weet ik dan het antwoord ook niet, maar ik denk dat het niet kan. Je wilt dan feitelijk OOo als server gebruiker voor internet en ik denk dat dat niet wil.

OpenFffice.org is een kantoor suite en niet wat anders.
Probeer iets anders te vinden wat beter voor dat doel geschikt is.
Op de Engelse forums worden deze vragen ook regel matig gesteld en ik geloof niet daar ik daar vaak een positief antwoord zie, maar het kan nuttig zijn om te kijken

Inplaats van een OOo-base formulier opslaan als HTML code is beginnen met HTML code en daar mee een formulier maken beter. Blijft de vraag of je daar een webpagina van kunt maken, toegankelijk voor anderen zonder OOo

Mijn conclusie is: gebruik een ander programma

Romke
Ronald.T

Bericht door Ronald.T »

hallo
Dat kan ik nu moeilijk geloven ,je kan toch bij geopende bestand in menu verzenden Een HTMl document maken en
aanklikken ,je krijg ook inderdaad een venster waar ik een bestandsnaam kan invullen maar zodra je bevestigd
krijg je het bericht kan geen HTML document maken .
je verkijkt je wat op dat verzenden base doet (moet) alleen het document opslaan als HTML extensie .htm en verder niets.
maar ja dat doet hij dus niet.en dat is mijn vraag waarom.
Er zijn opties die gewoon niet geactiveerd zijn denk ik , zouden die werken in star office ?
dokument emailen werkt ook maar een optie andere extensies doen het ook niet in base in calc en writer dan weer wel.
dit is natuurlijk zeer verwarrend.Nu kan jij dat eens bij jou testen?
OpenOffice 3.1
RPG

Bericht door RPG »

Hello

Alles wat in StarOffice werkt, werkt ook bijna in OpenOffice.org.

Als je verder iets over dit onderwerp wilt weten vraag het op de Engelse forums daar zijn meer deskundigen op allerlei terrein en de meesten daar weten meer dan ik weet.

Neem dit forum

Romke
Ronald.T

Bericht door Ronald.T »

RPG schreef:Hello

Alles wat in StarOffice werkt, werkt ook bijna in OpenOffice.org.

Als je verder iets over dit onderwerp wilt weten vraag het op de Engelse forums daar zijn meer deskundigen op allerlei terrein en de meesten daar weten meer dan ik weet.

Neem dit forum

Romke
Dag

Heb een methode gevonden die het mogelijk maakt de data naar HTML om te zetten, met formulieren werkt dit
niet goed maar met rapporten krijg je een behoorlijk resultaat als je een dynamisch rapport aanmaakt met assistent .kan je het opgeslagen bestand openen dan ga je naar menu bestand ->kopie opslaan als daarna kan je kiezen in verschillende bestands formaten .kies dan HTML dokument [open office writer] [.html] en automatisch worden beeld en tekst opgeslagen naar een HTML formaat
gebruik dit nu om wekelijks ploegopstellingen , verplaatsingen, aanvangsuren enz...van voetbal jeugdploegen op het
internet te zetten :P
OpenOffice 3.1
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Dat is mooi dat je het gevonden heb. Mag ik vragen met welk rapport systeem je werkt?
Is het de ingebouwde versie of Sun Report builder. Ik vraag het voor het geval anderen problemen hebben en gebruik willen maken van het geen je schrijft.

Romke
Ronald.T

Bericht door Ronald.T »

RPG schreef:Hallo

Dat is mooi dat je het gevonden heb. Mag ik vragen met welk rapport systeem je werkt?
Is het de ingebouwde versie of Sun Report builder. Ik vraag het voor het geval anderen problemen hebben en gebruik willen maken van het geen je schrijft.

Romke
Dag

Je kan de bijkomende software report builder van sun downloaden .Maar dit is alleen nodig als je zelf uitgebreid in ontwerpweergave wilt werken.
normaal gaat het vlot met enkel de assistent .
als je nu rapporten aanklikt krijg je alleen de keuze rapport maken met assistent laad je de report builder dan krijg je nog een regel bij in ontwerpwergave werken
groetjes
ronald
OpenOffice 3.1
Plaats reactie