Een vreemd probleem. Het invoegen van speciale tekens deed ik altijd met de Alt toets. B.v. Alt 0177 = ±. Dat werkt ineens niet meer in OpenOffice. Als ik dan dit voorbeeld ingeef opent het venster Eigenschappen. Geef ik Alt 0234 krijg ik geen ê, maar het venster Navigator.
Blijkbaar heb ik onbedoeld ergens een installing aangepast. Maar waar?
[Opgelost] Speciale tekens werkt niet meer
[Opgelost] Speciale tekens werkt niet meer
Laatst gewijzigd door floris v op wo jul 24, 2024 1:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Open Office 4.1.3 op Windows 10
Re: Speciale tekens werkt niet meer
Ik heb geen idee waarom het nu niet meer werkt. Het is ook moeilijk om een werkzame beschrijving op te stellen aangezien ik Linux gebruik. Die speciale toetsen combinaties werken onder Linux en Windows niet op de zelfde manier. Het lijkt mij eenvoudiger om auto-correctie te gebruiken. Stel het zo in dateen combinatie die jezelf niet gebruik automatisch vervangen wordt door het door jouw gewenste teken.
Ik heb het geprobeerd met de tekencombinatie -+ en die laat ik vervangen door ±. Dit laatste teken moest ik dan wel opzoeken in SpecialeTekens.
Ik heb het geprobeerd met de tekencombinatie -+ en die laat ik vervangen door ±. Dit laatste teken moest ik dan wel opzoeken in SpecialeTekens.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Dank voor de suggestie. Ik zoek toch graag verder naar tips die de gebruikelijke Windows toetsencombinaties weer laten werken. Als ik die combinaties gebruik in b.v. email werkt het wel. Er zit dus echt iets in OpenOffice. Maar waar??
Hoelang werkt het al niet meer? Is er iets geks gebeurd of is er een update van Windows geweest, of is OpenOffice een keer gecrasht? Misschien helpt het om het gebruikersprofiel te vernieuwen. Zie daarvoor Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen.
Terzijde: Overigens is Alt+code een omslachtige manier om ëöïüä áéíóú àèìòù âêîôû Û en dergelijke te typen. Makkelijker is om bij de Windows instellingen bij Talen en toetsenborden het toetsenbord voor Nederlands in te stellen als Engels (Internationaal) en dan de zogenaamde "dead keys" te gebruiken voor de accenten. Dat zijn ', ", `en ^ (Shift+6). Type dan 'e om é te krijgen, enzovoorts. Dat is veel minder werk dan Alt+0xxx, maar het is misschien wel even wennen. Voor ± biedt dat helaas geen oplossing.
Terzijde: Overigens is Alt+code een omslachtige manier om ëöïüä áéíóú àèìòù âêîôû Û en dergelijke te typen. Makkelijker is om bij de Windows instellingen bij Talen en toetsenborden het toetsenbord voor Nederlands in te stellen als Engels (Internationaal) en dan de zogenaamde "dead keys" te gebruiken voor de accenten. Dat zijn ', ", `en ^ (Shift+6). Type dan 'e om é te krijgen, enzovoorts. Dat is veel minder werk dan Alt+0xxx, maar het is misschien wel even wennen. Voor ± biedt dat helaas geen oplossing.
Deze post zette ik op het verkeerde forum. Ik gebruik Libre Office. Het bleek dat er een bug zat in een update. Met het installeren van de volgende update was het weer verholpen.
Dank voor het meedenken en excuus voor het verkeerde forum.
Dank voor het meedenken en excuus voor het verkeerde forum.
Geen probleem, je kunt hier ook met vragen over LibreOffice terecht.