PER ONGELUK geklikt op "Document als e-mail"
-
PER ONGELUK geklikt op "Document als e-mail"
Beste allemaal,
Zojuist klikte ik per ongeluk op "Document als e-mail"
Mijn document is het belangrijkste document wat ik heb; 120 pagina's met over 10 jaar verzamelde adressen van mijn (potentiële) klanten.
Het lijkt erop alsof ik nu nog maar 4 pagina's heb en ik krijg het beeld niet meer terug naar mijn normale document. Helaas heb ik daarna ook nog afgesloten en op Save gedrukt. Ik ben bang dat ik 10 jaar werk kwijt ben nu.
Inge
Zojuist klikte ik per ongeluk op "Document als e-mail"
Mijn document is het belangrijkste document wat ik heb; 120 pagina's met over 10 jaar verzamelde adressen van mijn (potentiële) klanten.
Het lijkt erop alsof ik nu nog maar 4 pagina's heb en ik krijg het beeld niet meer terug naar mijn normale document. Helaas heb ik daarna ook nog afgesloten en op Save gedrukt. Ik ben bang dat ik 10 jaar werk kwijt ben nu.
Inge
OpenOffice 4.1.7 op Windows
Re: PER ONGELUK geklikt op "Document als e-mail"
Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar het verzonden bestand blijft meestal ongewijzigd op de computer staan. Je zou kunnen kijken of je dat kunt vinden in de Windows verkenner. Als daar het bestand gevonden kan worden schijnt er een mogelijkheid te zijn om een oudere versie terug te plaatsen. Klik met de rechtermuisknop op de naam van het bestand en lees wat er mogelijk is.
Soms staat er in het gebruikers profiel van OpenOffice ook nog wel eens een backup.
In de draad Alleen een enkele kolom gesorteerd (Toon onderwerp) • OpenOffice.org Wordt verwezen hoe je het gebruikersprofiel kunt vinden. Belangrijker in dit geval is het geen wat de gebruiker Alex schrijft over het terug halen van bestanden.
Misschien ook verstandig probeer een computervaardig iemand te vinden die het kan oplossen.
Soms staat er in het gebruikers profiel van OpenOffice ook nog wel eens een backup.
In de draad Alleen een enkele kolom gesorteerd (Toon onderwerp) • OpenOffice.org Wordt verwezen hoe je het gebruikersprofiel kunt vinden. Belangrijker in dit geval is het geen wat de gebruiker Alex schrijft over het terug halen van bestanden.
Misschien ook verstandig probeer een computervaardig iemand te vinden die het kan oplossen.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Dat is schrikken. Ik heb een testbestand aangemaakt met 87 bladzijden willekeurige tekst en op "Document als e-mail" geklikt, maar dan wordt mijn e-mailprogramma gewoon geopend met dat bestand als bijlage. In het venster van Writer blijft het aantal pagina's hetzelfde. Dus lijkt het erop dat er iets anders is gebeurd. Misschien heel veel tekst geselecteerd en per ongeluk gewist? Als het e-mailprogramma nog open staat met dat bericht met het bestand als bijlage, kunt u dat openen en weer opslaan.
-
Beste allen,
Ik kreeg de melding "Er is geen email programma gekoppeld etc..." dus er gebeurde niet veel slechts, denk ik.
Nogmaals op het envelopje klikken "Document als e-mail" doet niks.
Ik weet niet wat ik moet doen om de normale weergave terug te krijgen.
Uit het menu Beeld zijn Afdruk-layout en Web-layout zijn "grijs" geworden, ik bedoel dat ze niet aanklikbaar zijn.
Onderaan zie ik 3/4 (pagina drie van vier) terwijl mijn bestand uit 120 pagina's bestond.
Dank voor jullie pogingen om mij te helpen.
Inge
Ik kreeg de melding "Er is geen email programma gekoppeld etc..." dus er gebeurde niet veel slechts, denk ik.
Nogmaals op het envelopje klikken "Document als e-mail" doet niks.
Ik weet niet wat ik moet doen om de normale weergave terug te krijgen.
Uit het menu Beeld zijn Afdruk-layout en Web-layout zijn "grijs" geworden, ik bedoel dat ze niet aanklikbaar zijn.
Onderaan zie ik 3/4 (pagina drie van vier) terwijl mijn bestand uit 120 pagina's bestond.
Dank voor jullie pogingen om mij te helpen.
Inge
Als Afdruk-layout en Web-layout "grijs" zijn, zit u in "Afdrukvoorbeeld". Dat schakelt u in en uit met een knopje dat eruitziet als een vel papier met een vergrootglas, tussen afdrukken en spellingcontrole in.
+1floris v schreef:Als Afdruk-layout en Web-layout "grijs" zijn, zit u in "Afdrukvoorbeeld". Dat schakelt u in en uit met een knopje dat eruitziet als een vel papier met een vergrootglas, tussen afdrukken en spellingcontrole in.
De escape toets helpt misschien dan ook.
-
Ik heb geklikt op Afdrukvoorbeeld sluiten, daarna blijven Web-layout en Afdruk-layout uit het menu Beeld "grijs".
Maar ik heb opeens wel weer een document van 120 pagina's!!!! Het lijkt erop dat er niets verloren is gegaan.
Bedankt iedereen!
Het is nu een alleen lezen document geworden, staat bovenin: "adressen.odt (alleen lezen) : 3"
Daar kom ik vast wel uit (hoe ik dat terug zet naar Lezen én Bewerken)
Het blijft raar. Opnieuw openen van mijn document geeft wéér onderin 1/4 (pagina één van vier). Afdrukvoorbeeld is niet aanklikbaar.
Ik ben nog steeds even ver als in het begin alleen ben ik niet meer bang dat alles kwijt is.
Hoe krijg ik mijn normale lay-out terug?
Maar ik heb opeens wel weer een document van 120 pagina's!!!! Het lijkt erop dat er niets verloren is gegaan.
Bedankt iedereen!
Het is nu een alleen lezen document geworden, staat bovenin: "adressen.odt (alleen lezen) : 3"
Daar kom ik vast wel uit (hoe ik dat terug zet naar Lezen én Bewerken)
Het blijft raar. Opnieuw openen van mijn document geeft wéér onderin 1/4 (pagina één van vier). Afdrukvoorbeeld is niet aanklikbaar.
Ik ben nog steeds even ver als in het begin alleen ben ik niet meer bang dat alles kwijt is.
Hoe krijg ik mijn normale lay-out terug?
Laatst gewijzigd door Inge de Weerd op di apr 05, 2022 6:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is een hele opluchting.
Gewoon het bestand opnieuw opslaan. Voor de zekerheid zou ik een back-up maken.

De 3 kan wel staan voor het feit dat er meer venster open staan van hetzelfde document.Inge de Weerd schreef:staat bovenin: "adressen.odt (alleen lezen) : 3"
menu --> Vensters
Geeft een lijst van de open Vensters (windows) in OpenOffice.
-
Lieve allemaal,
de dag erna zag mijn 120 pagina's tellende document er weer helemaal normaal uit.
Het was achteraf gezien, paniek om niks.
Het blijft raar waarom ik opeens onderin 1/4 (pagina 1 van 4) zag staan en het beeld er anders uit zag dan normaal.
Ik zat niet in de Afdrukmodus en toch waren Afdruk-layout en Web-layout grijs.
Nu ziet alles er weer normaal uit.
We zullen het nooit weten.
Ik ben blij dat er niks verloren is gegaan. Ik heb een back-up gemaakt.
Nogmaals dank iedereen.
de dag erna zag mijn 120 pagina's tellende document er weer helemaal normaal uit.
Het was achteraf gezien, paniek om niks.
Het blijft raar waarom ik opeens onderin 1/4 (pagina 1 van 4) zag staan en het beeld er anders uit zag dan normaal.
Ik zat niet in de Afdrukmodus en toch waren Afdruk-layout en Web-layout grijs.
Nu ziet alles er weer normaal uit.
We zullen het nooit weten.
Ik ben blij dat er niks verloren is gegaan. Ik heb een back-up gemaakt.
Nogmaals dank iedereen.