Installatie Open office 4.1.11

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Vincent Andringa

Installatie Open office 4.1.11

Bericht door Vincent Andringa »

Installatie pop-ups open office 4.1.11.png
Het installeren lukt niet. Als ik op de pop-up sluit open office 4.1.11 op oke druk wordt de installatie afgebroken. Als ik niets doe gebeurt er ook niets. zie bijlage
open office 4.9
RPG

Re: Installatie Open office 4.1.11

Bericht door RPG »

Als ik het plaatje goed begrijp zou het best kunnen dat ApacheOffice al geïnstalleerd is. Dat het herstarten van de computer ook je problemen op lost.

De snelstarter is een onderdeel van ApacheOffice dat maakt dat het al werkt en zorg voor veel mensen een probleem. Rechts onder op de taakbalk is een mogelijkheid om allerlei kleine programma'tjes te tonen die werken. Ik denk dat daar ook Apache Office bijstaat.

Je kunt de snelstarter ook op een andere manier in en uitschakelen

menu --> Extra --> Opties

dan in de popup
Op het driehoekje voor OpenOffice.org klikken als het met de punt naar rechts staat.
Op Geheugen klikken
Onder aan staat: Snelstarter op systeembalk uit inschakelen.
daar een vinkje voor zetten.

Mogelijk dat het compleet herstarten van de computer ook helpt.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Vincent Andringa

Het herstarten hielp in zoverre dat 4.a.11 nu geinstalleerd is. Denk ik... Alleen kan ik programma niet opstarten omdat de quickstartknop niet werkt Kortom ik krijg het programma niet gestart...
open office 4.9
Vincent Andringa

Als ik een oud document aanklik start het programma gewoon. En het is versie 4.1.11 Alleen de quickstart doet het niet
open office 4.9
RPG

Bericht door RPG »

Vincent Andringa schreef:Alleen kan ik programma niet opstarten omdat de quickstartknop niet werkt Kortom ik krijg het programma niet gestart..
De quickstart dient niet als knop om snel op te starten. Het is ook geen knop maar een symbool om aan te geven dat ApacheOffice draait en daarom lijkt ApacheOffice sneller op te starten. LibreOffice wat een vervolg is op ApacheOffice heeft dan gewoon weggelaten om dat het voor een stroom van problemen zorgt.

Ik weet niet met welke versie van Windows je werkt maar ik denk dat het Windows 10 of hoger is. Ook heb ik het idee dat je niet heel erg computer vaardig bent. Samen maakt dat naar mijn idee dat een overstap naar LibreOffice misschien wel verstandiger is. Het ontwikkelteam van ApacheOffice is niet instaat om de ontwikkelingen bij te houden. Als je een database wilt gaat gebruiken dan geen Firebird gebruiken

ApacheOffice start op een normale manier op door het op te zoeken in het menu en ik weet niet hoe dat er nu uit ziet daar ik al 20 jaar geen Windows gebruik. Het kan zijn dat het niet toegestaan wordt door bescherming vanwege een Firewall wat op zichzelf terecht is.
RPG

Bericht door RPG »

Ik lees dat het nu werkt. Wees blij en gebruik het voorlopig.
Vincent Andringa

Dank voor je reactie, ik ga verder kijken.
open office 4.9
Plaats reactie