Hallo
Je kunt in het algemeen beter met een nieuwe draad beginnen. Het beter uitwerken van je eigen probleem is voor ons gemakkelijker maar geeft je zelf ook vaak een beter inzicht.
Ik denk dat het beter is om te werken met opmaak dan met een als functie.
Zoals ik het nu begrijp werk je met een logische waarde. Intern is dat een getal. Als dat getal een nul(0) waarde heeft dan is het ONWAAR, FALSE in alle andere gevallen is het WAAR, TRUE. De woorden moeten ook niet als tekst gezien worden. Wanneer ze gebruikt worden in de zin van een logische waarde dan moeten ze zonden aanhalingstekens gebruikt worden. Het is natuurlijk wel zo dat we in een Nederlands ingericht werkblad in het algemeen geen Engelstalige woorden kunnen gebruiken.
In de draad
Opgelost (Toon onderwerp) • OpenOffice.org geeft Eremmel nog een mooie uitleg over verschillende zaken. Ook ik heb moeten leren om niet zo voor de hand liggende zaken goed te gebruiken.
De tekst die hier boven staat zorgt voor de opmaak van een veld. Het lijkt een beetje op de voorwaardelijk codes die ook in functie en filters gebruikt worden. Maakt een veld op en klik dat op de help knop van de dialog. Je komt dan redelijk goed uit waar je moet komen. Ik kwam uit bij de uitleg.
Romke