Tsjechisch woordenboek

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Cathy

Tsjechisch woordenboek

Bericht door Cathy »

In mijn OpenOffice 4.1.1 op Windows 7 heb ik destijds een Tsjechisch woordenboek kunnen installeren.
Nu , op Windows 8 OpenOffice 4.1.2. staat er geen Tsjechisch woordenboek meer bij om te installeren.
Kan dat alsnog geregeld worden of is er misschien een andere oplossing ?

Bij voorbaat dank !
Cathy
OpenOffice 4.1.2. op Windows 8
RPG

Re: Tsjechisch woordenboek

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet wat de beste oplossing is.Ik denk aan het downloaden van een woorden boek extensie of zelfs de gehele taalmodule. In dit geval de Tjechische(czech) taalmodule of woorden boek.

Je komt in beide gevallen uit op de Sourceforge site. Op die site niets aan klikken maar gewoon wachten tot het downloaden begint.

Blokkades opheffen
Als je geen idee hebt waar ik het over heb dan zal het wel niet van toepassing zijn.
Als je zelf veel geblokkeerd hebt dan de blokkades tijdelijk opheffen of zelf klikken op de goede knop. Ik hef zelf altijd tijdelijk de blokkades op.

Beginnen
Ga naar rechtsonder op deze pagina en klik daar op de download knop. Handel verder af op die pagina.

Taalmodule
Selecteer de gewenste taal en versie en klik dan op downloaden.

WoordenBoek
Ga iets verder naar beneden op het scherm en zoek op: "Get Apache OpenOffice Extensions and Dictionaries" en klik daar op.
Zoek daar voor Czech.
Als er een resultaat gevonden is selecteer dan het gewenste woorden boek en laat het downloaden

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Cathy

Bericht door Cathy »

Dank je wel voor je antwoord Romke, maar het probleem is dat er bij 'Get Apache OpenOffice Extensions and Dictionaries' geen Tsjechisch woordenboek meer staat om te downloaden voor 4.1.2.
Ik heb gegoogeld en vond een website van OpenOffice uit 2008 voor een download van een Tsjechisch woordenboek.
Ondanks dat er op verschillende plaatsen te lezen was dat het niet zou werken boven de 4. heb ik het toch gedownload en geïnstalleerd en... het werkt perfect ! Ik tevreden maar wel vervelend dat het via zo'n omweg moest. Heeft veel tijd gekost terwijl het ook gewoon bij de Dictionaries van 4.1.2. had kunnen staan.

Cathy
OpenOffice 4.1.2. op Windows 8
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Het is best mogelijk dat ik het niet zo duidelijk heb opgeschreven door mij. Ik moet het in dit geval ook eerst zelf uitzoeken. Wanneer je iets wilt downloaden voor een actuele versie van OOo dan moet het bijna altijd via de pagina die bereikt wordt door op de download link rechts onderaan op deze pagina te klikken. Dan moet er een verdere keuze gedaan worden.

Tsjechisch woordenboek
Met het zoeken vanmiddag kreeg ik niet het idee dat er ook maar recente versies zijn. Ook nu heb ik gezocht en vindt niets nieuw.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

Ik heb deze link zo gevonden: http://extensions.openoffice.org/en/pro ... niky-cs-cz - met inderdaad een waarschuwing dat hij al een tijd niet is bijgewerkt.
Verder kun je LibreOffice proberen, dat heeft wel een Tsjechische uitvoering voor versie 5.2.2.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie