Cursor weg in Windows 8.1

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
karel1956

Cursor weg in Windows 8.1

Bericht door karel1956 »

Mijn cursor (bij tekstverwerken) is helemaal verdwenen .. wie help mij. :alarm:

Ik heb open office 4.1.0 en draait onder windows 8.1

Al vast bedankt

Afgesplitst van oude onderwerp, dat ging over iets anders - floris v
Openoffice 4.1.0 - windows 8.1
floris v

Re: Cursor doet moeilijk

Bericht door floris v »

Tsja, dat lijkt me echt iets voor AOO op Win 8.1 - dus dat moet worden bekeken door iemand met die configuratie.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Bericht door floris v »

Probeer eens of 4.0.1 het er beter doet, te downloaden op http://www.openoffice.org/download/index.html, je kunt er behalve de taal ook de versie instellen.
karel1956

Bericht door karel1956 »

Misschien ben ik onduidelijk. Ik heb weken gebruik gemaakt van Libre office (onder 8.1) dat werkte prima.
Ineens was de cursor in het tekstveld verdwenen. Met C-C-Cleaner gedeinstalleerd en register schoongemaakt met CCCleaner.
Daarna met regedit het register gecheckt of er sporen van LIbre er op stonden ... ik kon niets vinden !

Toen open office 4.1.0 geinstalleerd ... helaas was de cursor nog steeds niet zichtbaar na installatie.
Ik kan ook nergens op internet hier iets over vinden.

Wie kan me helpen. :crazy:
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet ook waarschijnlijk geen echte oplossing maar het vernieuwen van het gebruikers profiel zou kunnen helpen.

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Op het Engelse forum vond ik dit
https://forum.openoffice.org/en/forum/v ... or#p268663

Ik heb geen idee waar dat in te stellen. Het kan zijn dat het ook niet voor alle verzie van Windows is. De vraag kwam van iemand met Windows 7.
Bill schreef:The setting is in the Ease of Access Center in Windows. Right-click the Desktop and select Personalize. In the Personalization window, select "Ease of Access Center". Select "Make the computer easier to see". Under "make things on the screen easier to see", set the thickness of the blinking cursor.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

Ik heb toevallig even de beschikking over een laptop met Windows 8.1 en heb daar AOO 4.1 op gezet. De cursor doet het gewoon.
Kun je wel gewoon tekst invoeren? Doet de muiscursor het wel? Wat RPG hiervoor aangaf heet in de Nederlandse Windows Toegankelijkheid.
karel1956

Bericht door karel1956 »

Beste Romke en Floris,

Erg bedankt voor jullie hulp ... alle kleine beetjes helpen in computerland ...
Tekst invoeren en muiscursor zijn oke. Volgens mij iets niet goed met het user profiel. Ik kon daar niet bijkomen met jullie tips ..helaas.

Ik heb maar een (windows) herstel-operatie uitgevoerd ....... was best spannend voor mij de eerste keer met windows 8.1 ! (altijd xp gebruiker geweest)

Toen Libre office opnieuw geinstalleerd en ja ...... het werkt weer prima. Blijkbaar zit het user profiel, of delen daarvan goed verstopt in het register van windows.

N W Toegankelijk ook gevonden .. bedankt .... de cursor die nu wel zichtbaar was gelijk dikker/vetter gemaakt.

Ik bedank jullie beide voor de geboden hulp. :bravo:

Groetjes, Karel uit Rotterdam
Plaats reactie