bestand met uitrolmenu

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
charicanger

bestand met uitrolmenu

Bericht door charicanger »

--------------------------------------------------------------------------------
hoe maak ik een klanten bestand met uitrol menu in open office.org :?:
OpenOffice 3.1 op Windows 7 pro
RPG

Re: bestand met uitrolmenu

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet wat een uitrol-menu is maar het heeft denk ik met het volgende te maken
a) --> menu --> Gegevens --> geldigheid
Dan moet je daar als nog iets zoeken om het te bereiken.
b) Listboxen in een database.

Het lijkt mij dat de belangrijkste keuze in het begin gedaan moet worden. Je moet kiezen wil je alles maken in een spreadsheet of een database.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
charicanger

Bericht door charicanger »

een keuzelijst met invoervak
OpenOffice 3.1 op Windows 7 pro
floris v

Bericht door floris v »

Probeer eens duidelijk te maken wat je wil bereiken, en in welke module. Vertel erbij wat de gebruiker moet kunnen doen met het uitrolmenu/de keuzelijst. Moeten b.v. in die keuzelijst alle namen uit het klantenbestand komen? Dan moet je formulierelementen invoegen, idd een keuzelijst, en die koppelen aan je database. De formulierelementen staan op een aparte werkbalk.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Wanneer je zoiets wilt doen dan moet je echt handleidingen gaan lezen. Ik denk dat het maken van een echte database beter is dan werken met een spreadsheet. Leer ook de wizards te gebruiken. Als je Engels kunt ga lezen op het Engelse forum. De wizards zijn goed voor een eerste kennismaking voor eenvoudige doeleinden. Hieronder staan verder verwijzingen die je helpen met het gericht leren.

Ik denk dat het nuttig is om eens goed te kijken in de tutorial sectie van dit forum. Daar staan veel goede tutorials die je kunnen helpen.

In de Tutorial Het maken van een geregistreerde database staat veel informatie om te beginnen

In deze draad Omgaan met gegevens in tabellen staat wat algemene informatie over omgaan met gegevens.

CSVed
Een goed hulpmiddel voor het bewerken van CSV is CSVed.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Plaats reactie