Hallo,
ik werk momenteel aan een tekst van honderden bladzijden, met OpenOffice.org Writer.
Ik moet iets gedaan hebben waardoor na het drukken op de 'enter'-knop er in sommige delen
van de tekst een vervelende lijn in die tekst komt en ik niet in staat ben om de spatie tussen
de regels zelf te bepalen.
In de plaats van de gewenste spatie verschijnt telkens de zwarte lijn.
Ik zou erg blij zijn als ik van dit probleem verlost ben. Kan iemand me raad geven?
Alvast bedankt!
Strijo.
[Opgelost] Ongewenste lijn i.p.v. nieuwe regel
[Opgelost] Ongewenste lijn i.p.v. nieuwe regel
Laatst gewijzigd door floris v op do jun 12, 2014 12:02 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Standaard markering als Opgelost toegepast
Reden: Standaard markering als Opgelost toegepast
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Re: Ongewenste lijn i.p.v. nieuwe regel
Lastig om hier wat van te zeggen. Probeer een nieuw document te maken, een stukje tekst daarin te kopiëren en dan controleren of er ook een lijn komt bij het typen van enter. Als dat zo is dit document als bijlage toevoegen aan je bericht. Op die manier kunnen we kijken wat er aan de hand is en hoe te verhelpen. (Andere mogelijkheid is om een kopie te maken en het document te strippen tot een alinea die het ongewenste gedrag vertoont)
Op voorhand een gok van het probleem. Je hebt per ongeluk een alinea style aangepast. Ga met de cursor in een alinea staan die de niet gewenste lijn heeft. (Zelf even de engelse namen vertalen naar nederlands) De toolbar 'Formatting' heeft links van het font een drop-down voor de stylen. Kies hier de aller eerste optie 'Clear Formatting' en kijk of de lijn weg is.
Zo niet kies een andere alinea stijl. Als dit helpt dan zul je de style die je eerst had moeten aanpassen.
Op voorhand een gok van het probleem. Je hebt per ongeluk een alinea style aangepast. Ga met de cursor in een alinea staan die de niet gewenste lijn heeft. (Zelf even de engelse namen vertalen naar nederlands) De toolbar 'Formatting' heeft links van het font een drop-down voor de stylen. Kies hier de aller eerste optie 'Clear Formatting' en kijk of de lijn weg is.
Zo niet kies een andere alinea stijl. Als dit helpt dan zul je de style die je eerst had moeten aanpassen.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Re: Ongewenste lijn i.p.v. nieuwe regel
Hallo
https://forum.openoffice.org/nl/forum/v ... ende#p2859
De link verwijst denk ik naar de oplossing.
Zoals het ook in de link uitgelegd wordt heeft het met het opmaak profiel te maken. Als het probleem in het opmaak profiel zit dan moet de cursor in de betreffende alinea staan en dan met de rechter muis klik kun je dat opmaak-profiel aanpassen. Wanneer de popup voor het opmaak-profiel verschijnt dan moet je kiezen voor randen.
Romke
https://forum.openoffice.org/nl/forum/v ... ende#p2859
De link verwijst denk ik naar de oplossing.
Zoals het ook in de link uitgelegd wordt heeft het met het opmaak profiel te maken. Als het probleem in het opmaak profiel zit dan moet de cursor in de betreffende alinea staan en dan met de rechter muis klik kun je dat opmaak-profiel aanpassen. Wanneer de popup voor het opmaak-profiel verschijnt dan moet je kiezen voor randen.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6