Agenda in een formulier

Bespreek het databaseprogramma
Manon

Agenda in een formulier

Bericht door Manon »

Ha fijn een Nederlands forum voor OpenOffice! :D
Mijn vraag: Kun je een formulier maken, waarin je je agenda kunt laten zien voor over een x aantal weken.
Ik wil dus een formulier maken, waarmee ik nieuwe afspraken kan plannen, maar ik moet natuulijk wel kunnen zien dat ik geen dubbele afspraken ga maken.
Ik hoef geen uitleg, wil het graag zelf uitproberen, om het programma beter onder de knie te krijgen. Tips waar ik ongeveer moet zoeken, of een klein beginnetje mag altijd.

groetjes Manon
OpenOffice 3.1 op Windows XP
RPG

Re: Agenda in een formulier

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat je met OpenOffice.org, wat de officiele naam is, zeker een agenda kunt maken. Het moet dan wel op een database of een spreadsheet gebaseerd zijn voorzover ik weet.
Ik denk dat er veel beperkingen zijn zoals geen herinneringen op bepaalde datums en zo meer.
Om goed met een database te kunnen omgaan moet je een redelijk goed begrip krijgen van hoe om te gaan met een formulier

Een goed handleiding voor formulieren is this link, het is wel in het engels.

Overigens zou ik misschien een ander project kiezen om iets te leren met een database en kijken of ik niet een vrij verkrijgbare agenda kan krijgen die kan samen werken met OpenOffice.org.
Ik denk hier bij aan
http://www.mozilla.org/projects/calendar/

This link is for more information

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Plaats reactie