Geen opzoeking mogelijk in een formulier

Bespreek het databaseprogramma
lucotal

Geen opzoeking mogelijk in een formulier

Bericht door lucotal »

Goedendag,

Pas OpenOffice 4.0.0 geinstalleerd.
Ik heb volgend probleem: bij het openen van een formulier verschijnt onderaan Record 1 van 40 * alhoewel er 1983 records zijn.
Als ik een opzoeking wil doen krijg ik een melding "Er werden geen records gevonden die overeenkomen met uw gegevens."
Na drukken op pijl "Brengt U naar de laatste record" springt de teller op het laatste record nl 1983, hierna is een opzoeking wel mogelijk.

Heeft iemand een oplossing hiervoor ?

Dank bij voorbaat

Luk
Open Office 4.0.0
RPG

Re: Geen opzoeking mogelijk in een formulier

Bericht door RPG »

Hallo
lucotal schreef:Als ik een opzoeking wil doen krijg ik een melding
Hoe doe je dan de opzoeking?

lucotal schreef:Ik heb volgend probleem: bij het openen van een formulier verschijnt onderaan Record 1 van 40 * alhoewel er 1983 records zijn.
Het lijkt mij niet te maken te hebben met het feit dat nog niet eind van het bestand bereikt is. Het zal eerder een van de andere instellingen zijn die je kunt kiezen voor het zoeken maar ik weet niet welke.

Heeft het doc- formulier ook meerdere data formulieren? Zie voor het laatste de form navigator!

Voor de duidelijkheid. De formuliernavigatie werkbalk / navigation toolbar heeft betrekking op het actieve data- formulier. Als je dus wil zoeken met de verrekijker dan moet je zorgen dat je eerst in het goede data-formulier staat en daarna de actie definiëren.
doc-formulier is het document.
data-formulier is dat wat je ziet in de form - navigator
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
eremmel

Bericht door eremmel »

Kijk maar eens naar deze opmerking en deze
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
lucotal

Bericht door lucotal »

Ik doe een opzoeking in een veld (naam van een koper) door middel van het verrekijkertje onderaan. Dit werkte perfect met vorige versie van OO.
Daarom denk ik aan een bug.
Open Office 4.0.0
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Als ik die twee links lees dan lijkt het inderdaad op een fout. Zoals daar beschreven staat: laad eerst de gehele tabel en ga dan zoeken naar voren.

Misschien kun je gebruik maken van een filter in plaats van zoeken.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Plaats reactie