Hallo allemaal! Ik zoek wat hulp bij Open Office Base.
Als er iemand weet hoe ik onderstaande zaken in een query of meerdere querys kan laten berekenen zonder da hij zegt da hij die gegevens niet kan vinden( terwijl die wel degelijk in de query's inzitten) dan ben ik u eeuwig dankbaar! Een andere manier om te berekenen is ook goed binnen Open Office Base of Basic!
1. Ik zou dus graag hebben dat hij ten eerste uitrekent hoeveel dagen men te laat is met een betaling. ( dus Effectieve Betaaldatum - Uiterste Betaaldatum).
2. Dat resultaat zou voor een totale boete vermenigvuldigd moeten worden met 4 ( de boete per dag te laat).
3. Dab zou ik het aantal ingeschreven dagen moeten vermenigvuldigen met het standaardbedrag per dag( 5 euro).
4. Tenslotte zou hij dus tot volgende volledige berekening moeten geraken: ("aantal ingeschreven dagen" X "Standaardbedrag") + "extra kosten" + "totale boete" = Totaal Bedrag
Wie een idee heeft post maar.
Mvg
Joris Daneels
Berekeningen maken in query's
-
Joris Daneels
Berekeningen maken in query's
Apache Open Office 3.4.0
Re: Berekeningen maken in query's
Hallo
Gezien het feit dat je vragen hebt over een database houdt dat mijns inziens in dat je kennis wilt krijgen over databases. In dit geval heb je kennis nodig over SQL en misschien wel speciaal over de HSQLDB database die standaard in OOo zit.
http://wiki.services.openoffice.org/wik ... _Functions
Bovenstaande link wijst naar functies die toepasbaar zijn.
Overigens zou het misschien ook mogelijk zijn met een database die is gebaseerd op het DBF systeem.
Ik denk dat je gebruik moet maken van verschillende functies. Als begin denk ik in dit geval aan: DATEDIFF(string, datetime1, datetime2)
Voorlopig lijkt mij deze eerste stap voldoen om te beginnen.
Het zou kunnen helpen indien je met een voorbeeld werkt waarin alles uit gewerkt kan worden.
Ik denk dat het nuttig is om eens goed te kijken in de tutorial sectie van dit forum. Daar staan veel goede tutorials die je kunnen helpen.
CodeVoorbeeld
Gezien het feit dat je vragen hebt over een database houdt dat mijns inziens in dat je kennis wilt krijgen over databases. In dit geval heb je kennis nodig over SQL en misschien wel speciaal over de HSQLDB database die standaard in OOo zit.
http://wiki.services.openoffice.org/wik ... _Functions
Bovenstaande link wijst naar functies die toepasbaar zijn.
Overigens zou het misschien ook mogelijk zijn met een database die is gebaseerd op het DBF systeem.
Ik denk dat je gebruik moet maken van verschillende functies. Als begin denk ik in dit geval aan: DATEDIFF(string, datetime1, datetime2)
Voorlopig lijkt mij deze eerste stap voldoen om te beginnen.
Het zou kunnen helpen indien je met een voorbeeld werkt waarin alles uit gewerkt kan worden.
Ik denk dat het nuttig is om eens goed te kijken in de tutorial sectie van dit forum. Daar staan veel goede tutorials die je kunnen helpen.
CodeVoorbeeld
Code: Selecteer alles
SELECT "ID", "Naam", "Begin", "Eind",
datediff('dd', "Begin", "Eind") as "dagen",
"adress" FROM "Datumtest" AS "Datumtest" LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6