Enveloppen afdrukken lukt niet meer

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Madiana

Enveloppen afdrukken lukt niet meer

Bericht door Madiana »

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met het afdrukken van enveloppen (in OpenOffice). Ook als ik het document/de envelop eerst opsla en dan probeer af te drukken. Gisteren ging dat nog gewoon maar sinds vandaag niet meer (ik heb niks veranderd). Oudere/eerdere enveloppen die ik als document heb opgeslagen kan ik nog wel afdrukken maar nieuwe dus niet meer.

Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem?

Vriendelijke groeten,

Madiana
Laatst gewijzigd door Madiana op zo dec 18, 2011 7:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4.1.7 / Windows 10 Home (Versie 22H2) /Firefox 128.0.2 (64-bits)
floris v

Re: Enveloppen afdrukken lukt niet meer

Bericht door floris v »

Wat is er sinds gisteren veranderd? Bijvoorbeeld: nieuwe printer geïnstalleerd of nieuw standaardsjabloon gemaakt? Vernieuw je gebruikersprofiel eens. Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen; dat zou kunnen helpen.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Madiana

Bericht door Madiana »

Hallo Floris,

Ik heb niks veranderd. Maar ik kom er nu achter dat sommige formaten envelop wel afgedrukt kunnen worden en andere formaten niet. Omdat ik doorgaans dezelde 2 formaten envelop gebruik is me eerder niet opgevallen dat bij mij niet alle formaten envelop worden afgedrukt.
Dat is op zich wel lastig. Zoals nu, ik heb allerlei verschillende formaten envelop voor kerstkaarten. Sommige formaten worden wel afgedrukt, andere niet. Je kunt het wel handmatig bijstellen (bijv. een groter formaat envelop die wel wordt afgedrukt kun je met de liniaal kleiner maken en daarna kun je dan het adres herpositioneren). Maar dat kost ook weer tijd. Want om te voorkomen dat je de envelop verspilt (je hebt maar 1 passende bij elke kaart), moet je toch eerst op een stukje papier uitproberen of het geadresseerde en de afzender goed terecht komen...

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Madiana
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Maak een blad met etiketten en plak deze op een envelop.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Madiana

Bericht door Madiana »

Hallo Romke,

Op zich een goed idee. Maar ik moet me daar eerst eens in verdiepen en dan ben je ook weer een middagje verder denk ik. Maar zodra ik tijd heb ga ik het eens uitzoeken. Weet jij misschien waar je een goede, eenvoudige uitleg kunt vinden over etiketten maken?

Madiana
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

http://user.services.openoffice.org/nl/ ... um.php?f=4
De link verwijst naar de tutorial sectie van dit forum daar staat van alles in wat je kan leren omgaan met OOo ook iets over etiketten en databases. Maak eventueel een database gebaseerd op een spreadsheet.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Madiana

Bericht door Madiana »

Hallo Romke,

Bedankt voor de tip!
Sorry voor de late reactie maar ik had een ander groot probleem met mijn computer. Daardoor was ik even vergeten dat ik nog een vraag op dit forum had gesteld...
Plaats reactie