dia presentatie bekijken op tv

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
chira

dia presentatie bekijken op tv

Bericht door chira »

ik heb nog niet veel ervaring, dus sorry als ik hier niet alles nog vind.
ik heb nl. een ganse reeks pps'en die ik graag zou bekijken op dvd-speler die ook foto's afspeelt (dit onderwerp had ik hier gevonden )
als ik dan de pps open en ik doe -bestand-exporteren als JPEG, dan krijg ik alleen de 1e dia en verder nix, dus een jpg bestand. Daarmee kan ik dan maar alleen de foto en niet de ganse voorstelling branden
Ik heb al vele pps convertors geinstalleerd en uitgeprobeerd, de meeste vereisen power point 2000 en later. Vermits ik die niet heb en alleen openoffice, gaat die vlieger dus niet op.
andere pps convertors werken ook al niet op mijn systeem.

Vermits die pps'en me heel nauw aan het hart liggen en ik ze wil behouden met de bijbehorende muziek, zit ik met een probleem dus.
Ik zou graag al mijn pps'en kunnen branden als dvd, maar geen enkele brander doet dit.

Hoe kan ik mijn pps'en op een dvd krijgen zoals ik ze staan heb zonder te moeten inboeten aan geluid of beeld?
Alvast hartelijke dank
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
floris v

Re: dia presentatie bekijken op tv

Bericht door floris v »

JPEG is de extensie voor een (als ik het juist heb) grafisch bestand zoals een foto, met een zekere mate van compressie. Geluid of meer dan één beeld behoort niet tot de mogelijkheden. Wat zou kunnen is converteren naar PDF. Dat levert wel alle beelden op, maar kennelijk geen geluid. Converteren naar html was ook geen succes. Blijft mogelijk over de pps'en op de computer te blijven bekijken.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
chira

Bericht door chira »

ok, daar was ik al bang voor.
Toch bestaan er pps convertors die naar avi, wmv, mpeg omzetten