dia presentatie bekijken op tv

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
chira

dia presentatie bekijken op tv

Bericht door chira »

ik heb nog niet veel ervaring, dus sorry als ik hier niet alles nog vind.
ik heb nl. een ganse reeks pps'en die ik graag zou bekijken op dvd-speler die ook foto's afspeelt (dit onderwerp had ik hier gevonden )
als ik dan de pps open en ik doe -bestand-exporteren als JPEG, dan krijg ik alleen de 1e dia en verder nix, dus een jpg bestand. Daarmee kan ik dan maar alleen de foto en niet de ganse voorstelling branden
Ik heb al vele pps convertors geinstalleerd en uitgeprobeerd, de meeste vereisen power point 2000 en later. Vermits ik die niet heb en alleen openoffice, gaat die vlieger dus niet op.
andere pps convertors werken ook al niet op mijn systeem.

Vermits die pps'en me heel nauw aan het hart liggen en ik ze wil behouden met de bijbehorende muziek, zit ik met een probleem dus.
Ik zou graag al mijn pps'en kunnen branden als dvd, maar geen enkele brander doet dit.

Hoe kan ik mijn pps'en op een dvd krijgen zoals ik ze staan heb zonder te moeten inboeten aan geluid of beeld?
Alvast hartelijke dank
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
floris v

Re: dia presentatie bekijken op tv

Bericht door floris v »

JPEG is de extensie voor een (als ik het juist heb) grafisch bestand zoals een foto, met een zekere mate van compressie. Geluid of meer dan één beeld behoort niet tot de mogelijkheden. Wat zou kunnen is converteren naar PDF. Dat levert wel alle beelden op, maar kennelijk geen geluid. Converteren naar html was ook geen succes. Blijft mogelijk over de pps'en op de computer te blijven bekijken.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
chira

Bericht door chira »

ok, daar was ik al bang voor.
Toch bestaan er pps convertors die naar avi, wmv, mpeg omzetten
Alleen zijn ze allen geschikt voor MO powerpoint en werken ze niet met openoffice.
zoals: ppt2dvd van wondershare of em powerpoint convertor en ze zijn er nog die ik vond op internet, maar allen doen ze het niet
Of begrijp ik dit verkeerd, want mijn engels is niet zo denderend
Ik zelf heb geen MO, alleen OOo, maar de pps'en die ik heb zijn wel gemaakt met microsoft power point
dus vroeg ik me af of er daar geen remedie voor bestaat
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
floris v

Bericht door floris v »

MPEG is wat anders dan JPEG. MPEG is echt video.
Ik heb hier geen ervaring mee, maar volgens http://notes.indezine.com/2004/08/ppt-vs-pps.html is pps hetzelfde als ppt, alleen reageert Powerpoint er anders op (pps wordt automatisch afgespeeld, ppt wordt geopend in de editor). Verander de extensie pps eens in ppt en kijk of ppt2dvd ze dan wel pakt. Strikt genomen is dit ook geen probleem met OOo. ;)
Probeer anders www.helpmij.nl.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie