Ik volg een cursus Base. Via een CREATE TABLE opdracht heb ik een tabel aangemaakt.
In de opdracht staat o.a. ook: CONSTRAINT "CK_THP_GNDR" CHECK ("Gender" in ( 'Male', 'Female' ) )
Waar in Base kan ik deze (en andere) CONSTRAINT terug vinden?
CONSTRAINT
CONSTRAINT
OpenOffice.org 3.3.0
Windows XP
Windows XP
Re: CONSTRAINT
Hallo
Dat is geen onderdeel van base maar van de database engine. Waarschijnlijk zal dat de standaard zijn namelijk : HSQLDB.
Als je het wilt invoeren dat moet je dat doen met de SQL tool. en dan kan het alleen als tekst
Romke
Dat is geen onderdeel van base maar van de database engine. Waarschijnlijk zal dat de standaard zijn namelijk : HSQLDB.
Als je het wilt invoeren dat moet je dat doen met de SQL tool. en dan kan het alleen als tekst
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Ik heb dit inderdaad via de SQL tool gedaan (Extra, SQL...)
Maar wat ik nu dus wil weten is welke constraints er zijn, op welke tabel/veld en wat de constraint inhoudt...
Maar wat ik nu dus wil weten is welke constraints er zijn, op welke tabel/veld en wat de constraint inhoudt...
OpenOffice.org 3.3.0
Windows XP
Windows XP
Ondertussen op het engelstalige forum gevonden: http://www.oooforum.org/forum/viewtopic ... constraint
OpenOffice.org 3.3.0
Windows XP
Windows XP
En dan is dit de oplossing:
select *
from INFORMATION_SCHEMA.SYSTEM_CHECK_CONSTRAINTS
select *
from INFORMATION_SCHEMA.SYSTEM_CHECK_CONSTRAINTS
OpenOffice.org 3.3.0
Windows XP
Windows XP
Hallo
Als je goede informatie wilt hebben over SQL dan is het goed om te zoeken op de beide engelse forum met de naam van Sliderule erby. Hij geeft er goede uitleg.
Romke
Als je goede informatie wilt hebben over SQL dan is het goed om te zoeken op de beide engelse forum met de naam van Sliderule erby. Hij geeft er goede uitleg.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6