vertikale uitlijning
vertikale uitlijning
De vertikale uitlijning (tekst) in een werkblad dat als .xls wordt opgeslagen werkt niet meer met Oo 3.3. De tekst slaat doorheen, wordt niet horizontaal in het middden gezet en niet vertikaal gecentreerd met tekstrichting 90°. Indien 89° werkt dit dan nog wel? Voorbeeld aangemaakt en gesaved in .xls bestand. Bij het terug openen van het bestand slaat de tekst op hol. Iemand hiervan op de hoogte?
- Bijlagen
-
- VertikaleTekst.xls
- (7 KiB) 210 keer gedownload
OpenOffice 3.2
Windows XP
Windows XP
Re: vertikale uitlijning
Hallo
Probeer het eerst eens op te slaan in een OOo formaat.
Was het probleem er in een eerdere versie ook?
Probeer het eventueel ook met OOo3.3.2
Ik heb geen probleem met het bestand
Probeer er een echte database van te maken. Eventueel eerst gebaseerd op een spreadsheet en of DB bestand. In het begin is dat wennen maar op lange termijn kan het denk ik veel voordelen geven.
OOo-calc kan uitstekend samenwerken met database bestanden.
Romke
Probeer het eerst eens op te slaan in een OOo formaat.
Was het probleem er in een eerdere versie ook?
Probeer het eventueel ook met OOo3.3.2
Ik heb geen probleem met het bestand
Probeer er een echte database van te maken. Eventueel eerst gebaseerd op een spreadsheet en of DB bestand. In het begin is dat wennen maar op lange termijn kan het denk ik veel voordelen geven.
OOo-calc kan uitstekend samenwerken met database bestanden.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
In het .ods formaat gaat het niet fout. Wanneer ik het document opsla in .xls formaat en terug open gaat het fout.
Dit was niet het geval in mijn vorige versie! Ik heb dit jaren zo gedaan voor afrekening van een gebouw.
Ik dacht dat ik de laatste versie had maar blijkbaar bestaat ook versie 3.3.2?
Waar haal ik deze a.u.b.
Dit was niet het geval in mijn vorige versie! Ik heb dit jaren zo gedaan voor afrekening van een gebouw.
Ik dacht dat ik de laatste versie had maar blijkbaar bestaat ook versie 3.3.2?
Waar haal ik deze a.u.b.
OpenOffice 3.2
Windows XP
Windows XP
Hallo
Ik heb de download voor windows nog niet gevonden. Ik heb een linux download die geregeld is door openSUSE. Dat werk anders. Ik krijg op normale sites ook niet de linux download te zien.
Als je gaat zoeken met google pas op dat je niet een download krijgt waar je voor moet betalen.
Romke
Ik heb de download voor windows nog niet gevonden. Ik heb een linux download die geregeld is door openSUSE. Dat werk anders. Ik krijg op normale sites ook niet de linux download te zien.
Als je gaat zoeken met google pas op dat je niet een download krijgt waar je voor moet betalen.
Romke
LibreOffice heeft al een versie 3.3.2, maar de gewone OOo nog niet, die zit nog op 3.3.0.
Hallo
Het is ook mogelijk dat LibreOffice wel een versie 3.3.2 kent en dat OpenOffice.org geen versie 3.3.2 kent.
Indien je omschakelt naar Libreoffice doe het eerst op een test computer want ik weet niet wat de gevolgen zijn voor een bedrijfs systeem.
Romke
Het is ook mogelijk dat LibreOffice wel een versie 3.3.2 kent en dat OpenOffice.org geen versie 3.3.2 kent.
Indien je omschakelt naar Libreoffice doe het eerst op een test computer want ik weet niet wat de gevolgen zijn voor een bedrijfs systeem.
Romke
Ik heb LO en OOo op één computer naast elkaar staan. Dat werkt probleemloos. Je zult wel uit moeten zoeken wat voor andere conversieproblemen LO-MS Office heeft. En een hoger versienummer is niet noodzakelijk beter. 
In bijlage de twee bestanden een met .xls en een met .ods zodat het misschien duidelijker te zien is.
De vertikale tekst moet in het midden van een cel staan en bovendien gecentreerd.
Dit is niet het geval indien het bestand als .xls formaat werd gesaved.
Dit was niet zo in vorige versie. Hoe kan ik deze versie terug krijgen?
De vertikale tekst moet in het midden van een cel staan en bovendien gecentreerd.
Dit is niet het geval indien het bestand als .xls formaat werd gesaved.
Dit was niet zo in vorige versie. Hoe kan ik deze versie terug krijgen?
- Bijlagen
-
- VertikaleTekst.xls
- (7 KiB) 179 keer gedownload
-
- VertikaleTekst.ods
- (10 KiB) 227 keer gedownload
OpenOffice 3.2
Windows XP
Windows XP
Hallo
Bij mij lijkt de XLS versie beter dan de ODS versie. Ik werk nooit met twee verschillende versies door elkaar. Ik weet ook niet of het verstandig is om het te doen. Als er geen dringende reden is om het bestand op te slaan in XLS dan zou het misschien beter zijn om het op te slaan in pdf.
Romke
Bij mij lijkt de XLS versie beter dan de ODS versie. Ik werk nooit met twee verschillende versies door elkaar. Ik weet ook niet of het verstandig is om het te doen. Als er geen dringende reden is om het bestand op te slaan in XLS dan zou het misschien beter zijn om het op te slaan in pdf.
Romke
- Bijlagen
-
- VertikaleTekstinODS.pdf
- (38.37 KiB) 195 keer gedownload
-
- VertikaleTekst(2)inXLS.pdf
- (36.86 KiB) 195 keer gedownload
Gek genoeg werd de xls in LO 3.3.2 goed weergegeven maar de ods niet, daar moest ik automatic word wrap instellen, anders werd tekst die niet op één regel paste niet weergegeven.
Sorry ik hoef geen .pdf document. Dit is niet bewerkbaar door een andere medewerker. Ik moet mijn .ods document saven ook als .xls document om door te sturen want niet iedereen werkt met OpenOffice! MS opent geen .ods documenten. 
OpenOffice 3.2
Windows XP
Windows XP
Hallo
Ik krijg het idee dat er een tijdelijk terugval is in OOo wat je nu de problemen bezorgt.
In dien je niet met pdf kunt werken en je praat over een 'mederwerker dan is het misschien mogelijk dat de medewerker de SUN/Orable ODF converter installeert. Ik heb er nooit mee gewerkt heb er ook geen oordeel over maar het is alleen een idee. De ODF converter van Mircrosoft schijnt soms ook problemen te geven.
Romke
Ik krijg het idee dat er een tijdelijk terugval is in OOo wat je nu de problemen bezorgt.
In dien je niet met pdf kunt werken en je praat over een 'mederwerker dan is het misschien mogelijk dat de medewerker de SUN/Orable ODF converter installeert. Ik heb er nooit mee gewerkt heb er ook geen oordeel over maar het is alleen een idee. De ODF converter van Mircrosoft schijnt soms ook problemen te geven.
Romke
Om het duidelijk te stellen: ik wil beide documenten (zowel .xls als .ods) openen met Oo3.3
Het document in .ods formaat opent correct met de vertikale tekst, uitgelijnd en in het midden zoals het moet.
Dit is niet het geval met het document in .xls formaat dat ik eveneens open met Oo3.3 De tekst staat niet in het midden en niet uitgelijnd.
Met vorige versie Oo3.2 was dit geen enkel probleem! .xls versie en .ods versie kwamen identiek over op het scherm.
Weet iemand hier meer over?
Het document in .ods formaat opent correct met de vertikale tekst, uitgelijnd en in het midden zoals het moet.
Dit is niet het geval met het document in .xls formaat dat ik eveneens open met Oo3.3 De tekst staat niet in het midden en niet uitgelijnd.
Met vorige versie Oo3.2 was dit geen enkel probleem! .xls versie en .ods versie kwamen identiek over op het scherm.
Weet iemand hier meer over?
OpenOffice 3.2
Windows XP
Windows XP
Hallo
Ik denk dat je niet zoveel keuze hebt.
Je kunt teruggaan naar een versie die beter beviel. Eventueel wachten en hopen dat de nieuwe versie het wel beter doet. Meer mogelijkheden zie ik niet.
Romke
Ik denk dat je niet zoveel keuze hebt.
Je kunt teruggaan naar een versie die beter beviel. Eventueel wachten en hopen dat de nieuwe versie het wel beter doet. Meer mogelijkheden zie ik niet.
Romke
Tja, de ontwikkelaars blijven sleutelen aan de conversiefilters, met verbeteringen maar helaas ook verslechteringen tot gevolg. Verder kan ik niet vaak genoeg herhalen dat OOo niet bedoeld is als kloon van MS Office, en dat iemand die veel bestanden moet uitwisselen met gebruikers van MS Office die niet op OOo willen overstappen, voor die relaties misschien beter af is met MS Office. Een paar uur zieken met conversieproblemen en je bent al meer geld kwijt dan je voor MSO neer moet tellen.