Ik ben deze fout op diverse fora al eerder tegengekomen bij de installatie van OO maar nu komt deze ook bij mij voor.
Ik probeer OO 3.3 nl op mijn notebook met XP professional SP3 te installeren waarop nog nooit OO eerder was geinstalleerd.
Vlak na de selectie van de installatie type (installeer alles) krijg ik een scherm "Preventie van gegevensuitvoering (DEP) - Microsoft Windows" met de melding dat Windows de applicatie "Windows Installer" heeft afgesloten. Note: DEP = "Data Execution Prevention".
Ik installeer als systeembeheerder. Ik heb , conform oudere tips , het volgende geprobeerd zonder resultaat:
- de map C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Temp leeggemaakt voor de installatie.
- in de temp map de daarin aangemaakte xxxxx.msi bestand gestart
- DEP voor Windows installer uitgezet - je krijgt dan ipv de DEP fout een onbekende fout
Heeft iemand nog een tip?
flame-icon verwijderd (is alleen voor bugs) - floris v
DEP error by installatie OO 3.3 nl
DEP error by installatie OO 3.3 nl
Open Office 3.3 NL op Windows XP Pro SP3
Re: DEP error by installatie OO 3.3 nl
Virus scanner uit?
Heb je de officiele versie van www.openoffice.org?
Ik heb zelf geen problemen met de engelse installatie gehad (daarna de NL pack ernaast installeren).
DEP helemaal uitzetten (XP: via Boot.ini (tweede entry maken met '/NoExecute=AlwaysOff').
Ik heb zelf ook discutabele resultaten met DEP toestaan per programma.
Heb je de officiele versie van www.openoffice.org?
Ik heb zelf geen problemen met de engelse installatie gehad (daarna de NL pack ernaast installeren).
DEP helemaal uitzetten (XP: via Boot.ini (tweede entry maken met '/NoExecute=AlwaysOff').
Ik heb zelf ook discutabele resultaten met DEP toestaan per programma.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Re: DEP error by installatie OO 3.3 nl
eremmel bedankt voor je reactie. Het lijkt idd iets met mijn computer.
Ik ben even verder gegaan met testen.
1- De US versie geinstalleerd maar hetzelfde resultaat.
De oplossing bleek Windows installer opnieuw installeren ...
2- Vervolgens heb ik maar eens de Microsoft MSI Installer vervangen door deze opnieuw te installeren (Google op "Windows Installer 4.5 Redistributable"). En nu opnieuw de Nederlandse versie OO 3.3 erachteraan geinstalleerd.
Dat bleek te werken!
Conclusie
Baat het niet dan schaadt het niet: herinstalleer Windows installer (in mijn geval versie 4.5).
Ik ben even verder gegaan met testen.
1- De US versie geinstalleerd maar hetzelfde resultaat.
De oplossing bleek Windows installer opnieuw installeren ...
2- Vervolgens heb ik maar eens de Microsoft MSI Installer vervangen door deze opnieuw te installeren (Google op "Windows Installer 4.5 Redistributable"). En nu opnieuw de Nederlandse versie OO 3.3 erachteraan geinstalleerd.
Dat bleek te werken!
Conclusie
Baat het niet dan schaadt het niet: herinstalleer Windows installer (in mijn geval versie 4.5).
Open Office 3.3 NL op Windows XP Pro SP3