Hoe krijg je de hoofdstuknummering in de kop

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
goalsurfer

Hoe krijg je de hoofdstuknummering in de kop

Bericht door goalsurfer »

Het is mij al gelukt het paginanummer te zetten, dat ik naar de voet verhuisd heb. Verder heb ik in de kop manueel de titel en de auteur vermeld, maar hier zou ik nog het hoofdstuk willen aan toevoegen. Nu vind je onder 'invoegen': 'velden' en dan 'overige'. Op 'overige' staat o.a. een tabblad 'kruisverwijzingen'. Daar vind ik onder 'bladwijzers' de hoofdstuknummering terug die ik zelf ingevoerd heb via een ander menudeel om de items van inhoudsopgave naar het juiste hoofdstuk in de tekst te doen verwijzen.

Het lukt mij echter niet de hoofdstuknummering mee in de kop te krijgen.

Nu zegt de help-functie voor het invoeren van hoofdstuknummering dat je in het hoofdmenu naar 'extra' moet gaan en dan naar 'hoofdstuknummering', maar hier weet ik helemaal geen raad mee.
windows xp / Openoffice.org 3.1.1
eremmel

Re: Hoe krijg je de hoofdstuknummering in de kop

Bericht door eremmel »

U moet niet onder 'Kruisverwijzingen' kijken, maar onder 'Document' en dan bij 'Hoofdstuk'.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
goalsurfer

Bericht door goalsurfer »

Als ik naar 'Document' ga zie ik drie vakken. In het eerste staat na 'Afzender', 'Auteur'..... ook 'Hoofdstuk', als dit is wat u bedoelt. Het tweede vak is leeg en in het derde staat 'hoofdstuknaam' en nog drie andere keuzemogelijkheden voor 'hoofdstuknummer'. Daaronder staat een vakje 'niveau'. Maar wat ik ook probeer, er gebeurt niets. Ofwel heb ik een handeling overgeslagen, ofwel zit ik in het verkeerde menu. Het ging toch over 'velden' -> 'overige' ???
windows xp / Openoffice.org 3.1.1
eremmel

Bericht door eremmel »

Kijk maar een in bijlage. Bevat instructies met gevraagde effect.
Bijlagen
Hoofdstuk in koptekst.odt
(81.41 KiB) 287 keer gedownload
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
floris v

Bericht door floris v »

Het is de bedoeling dat u in Writer opmaakprofielen gebruikt, en bij voorkeur Kop 1 voor hoofdstuktitels, Kop 2 voor paragraafkoppen één niveau lager en zo verder t/m Kop 9. Bij Extra - Hoofdstuknummering kunt u dan weer een koppeling maken tussen die kop-profielen en de niveaus in de hiërarchie van het document. Daarna worden de velden Hoofdstuktitel/-nummer automatisch ingevuld.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie