indelingsfout

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
firdausi

indelingsfout

Bericht door firdausi »

Al een half jaar maak ik zonder problemen een faktuur met writer.
Eeen digibeet, die mij wel eens helpt, heeft geprobeerd een aantal strepen, die ik altijd handmatig deleette, voorgoed te verwijderen.
Dat mislukte en het resultaat is dat ik nu helemaal geen faktuur meer kan maken en de mededeling verschijnt:

Indelingsfout in bestand op positie 245,7 (rij,kolom)

Mijn bevriende "digibete hulp" is niet bekend met openoffice.

Bij voorbaat hartelijk dank.
windows vista
OpenOffice.org 3.2
eremmel

Re: indelingsfout

Bericht door eremmel »

uw digi-analfabeet heeft geen backup gemaakt voordat er geknutseld werd?

Verder is uw probleem beschrijving dusdanig vaag dat enige hulp bieden lastig wordt.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Hulp gezocht

Bericht door Hulp gezocht »

Hetzelfde probleem hier... : Indelingsfout in bestand op positie

Indelingsfout in bestand op positie
SAXParseException: '[word/document.xml line 2]: Attribute w:hAnsiTheme redefined
', Stream 'word/document.xml', Line 2, Column 19712(rij,kolom).

Nu begrijp ik dat er een vreemd teken in het document staat, maar heb die niet bewust geplaatst en kan dit niet controleren omdat het bestand niet meer opent. Niet via 'openen', ook niet via geschiedenis, bestand terugzetten is niet mogelijk want er is geen vorige versie, vanuit mail (verstuurde bijlage) is het ook niet te openen...
Is er iemand die weet hoe dit op te lossen? Mijn bestuursgenoten en ik willen de notulen terug...

Alvast bedankt!
Libreoffice 5.1.1.3 op Windows10
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Misschien is het bestand wat met de mail verstuurd is onbeschadigd. Sla het eerst op in de map mijn documenten en probeer het daarna aan te passen. Misschien is het dan te veranderen.

Probeer het bestand hier bij te sluiten.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

Waarschijnlijk is het een of andere attribuut twee keer gedefinieerd, en dat mag in een XML-bestand niet. Je kunt dat als volgt verhelpen: maak eerst een kopie van het bestand. Verander de extensie van de kopie in .zip, open dat met een zip-programma, bv 7zip, of met Windows Verkenner. Navigeer naar de map word en probeer dan document.xml te openen met een xml-editor, dat zal wel een foutmelding opleveren. Als openen met een xml-editor niet lukt, open het dan in Kladblok. Zoek naar "w:hAnsiTheme". Er moeten daar twee tags staan waarin daaraan een waarde wordt toegekend. Verwijder een van de twee, sla het bestand op. Verander de extensie weer in docx en kijk of het dan wel te openen is.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Hulp gezocht

Bericht door Hulp gezocht »

Dank jullie wel voor de hulp! Helaas heeft het niet geholpen. Het bestand in de mail blijkt al niet goed te zijn, zip-bestand openen werkt niet en in kladblok kan w:hAnsiTheme niet gevonden worden.
Libreoffice 5.1.1.3 op Windows10
cornouws
Contacteer:

Bericht door cornouws »

Heb het soms ook gehad..
Oudere versie (backup) van bestand is altijd goed.
Een enkele keer was het fout in Styles.xml - dan kun je content.xml in andere ODF-container stoppen (nieuw document, unxzippen, content.xml vervangen, weer zippen). Maar bij corrupte content.xml heb ik geen pasklare oplossing.
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie