Links naar afbeeldingen werken niet bij uploaden
Links naar afbeeldingen werken niet bij uploaden
Hallo ik wilde me eerst even voorstellen ik ben lia en ben voor het eerst bezig met een website te bouwen met open office.Nu heb ik een probleem met uploaden.Als ik via core ftp upload dan krijg je wel tekst te zien.Maar niet achtergrond of plaatjes.Weet iemand misschien hoe je het beste open office kunt uploaden.Groetjes Lia
Laatst gewijzigd door floris v op di nov 30, 2010 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd (onderwerp aangegeven)
Reden: Titel gewijzigd (onderwerp aangegeven)
open office 3.2
Re: nieuwe gebruiker.
Allereerst: welkom op het forum. Tja, eigenlijk raden we mensen altijd af om OOo te gebruiken als HTML-editor. Er zijn veel programma's die geschikter zijn voor dat werk. Maar goed, je vraag. Ik zal proberen alle mogelijkheden op te sommen, hoe onnozel sommige daarvan ook zijn.
* Allereerst kan het zijn dat je denkt dat de afbeeldingen in de HTML-bestanden zitten en dat je die niet apart hebt geüpload. Maar HTML-bestanden zijn alleen tekst. Afbeeldingen moet je apart uploaden.
* Het kan zijn dat de links in de bestanden niet kloppen, soms zet OOo er absolute paden in naar b.v. C:\Mijnwebsite\afbeeldingen\achtergrond.jpg. Als het bestand zo op de server komt, gaat het natuurlijk mis.
* Ten slotte moet je er rekening mee houden dat Windows geen onderscheid maakt tussen hoofdletters en kleine letters in padnamen, maar UNIX wel. Let er dus goed op dat de links naar de afbeeldingen precies kloppen. Eén hoofdletter in plaats van een kleine letter kan al roet in het eten gooien.
Als het probleem opgelost of de vraag beantwoord is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel. Markeer ook het groene vinkje.
* Allereerst kan het zijn dat je denkt dat de afbeeldingen in de HTML-bestanden zitten en dat je die niet apart hebt geüpload. Maar HTML-bestanden zijn alleen tekst. Afbeeldingen moet je apart uploaden.
* Het kan zijn dat de links in de bestanden niet kloppen, soms zet OOo er absolute paden in naar b.v. C:\Mijnwebsite\afbeeldingen\achtergrond.jpg. Als het bestand zo op de server komt, gaat het natuurlijk mis.
* Ten slotte moet je er rekening mee houden dat Windows geen onderscheid maakt tussen hoofdletters en kleine letters in padnamen, maar UNIX wel. Let er dus goed op dat de links naar de afbeeldingen precies kloppen. Eén hoofdletter in plaats van een kleine letter kan al roet in het eten gooien.
Als het probleem opgelost of de vraag beantwoord is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel. Markeer ook het groene vinkje.