[Opgelost] Typografische aanhalingstekens verdwenen
[Opgelost] Typografische aanhalingstekens verdwenen
Na een update (?) zijn de typografische aanhalingstekens verdwenen. Dat wil zeggen, als ik type, krijg ik alleen rechte aanhalingstekens. Ik heb bij Extra - Opties voor AutoCorrectie - Gelokaliseerde opties vinkjes staan bij 'enkele aanhalingstekens' en 'dubbele aanhalingstekens' vervangen en ook de andere speciale tekens aangegeven, maar het werkt niet. Ik blijf typen met rechte aanhalingstekens. Wie weet raad?
Laatst gewijzigd door floris v op di jul 01, 2014 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Reden: Als opgelost gemarkeerd
LibreOffice 5.0.0.0.Beta1
Re: Typografische aanhalingstekens verdwenen
Hallo
Ik begrijp niet welk teken je wilt krijgen maar dat lijkt mij niet belangrijk.
Je moet zelf aangeven welk teken je wilt krijgen. Dat teken kan geselecteerd worden in een zelfde popup als speciale tekens.
Ga naar het tabblad wat je beschrijft.
Klik daar op het icoontje van het teken wat vervangen moet worden. Dan komt pas het speciale tekens venster.
Ik begrijp niet welk teken je wilt krijgen maar dat lijkt mij niet belangrijk.
Je moet zelf aangeven welk teken je wilt krijgen. Dat teken kan geselecteerd worden in een zelfde popup als speciale tekens.
Ga naar het tabblad wat je beschrijft.
Klik daar op het icoontje van het teken wat vervangen moet worden. Dan komt pas het speciale tekens venster.
RomkeHelp schreef:Enkele aanhalingstekens / Dubbele aanhalingstekens
Geef de vervangende tekens op die moeten worden gebruikt voor enkele of dubbele aanhalingstekens.
Vervangen
Vervangt automatisch het standaardsysteemsymbool voor enkele aanhalingstekens door het opgegeven speciale teken.
Teken voor woordbegin
Selecteer het speciale teken dat automatisch het aanhalingsteken openen in het document vervangt wanneer u Opmaak- AutoCorrectie - Toepassen kiest.
Teken voor woordeinde
Selecteer het speciale teken dat automatisch het aanhalingsteken sluiten in het document vervangt wanneer u Opmaak - AutoCorrectie - Toepassen kiest.
Standaard
Herstelt de aanhalingstekens naar de standaardsymbolen.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Het kan zijn dat AutoCorrectie helemaal uitgeschakeld is, controleer of er bij Opmaak - AutoCorrectie - Tijdens invoer een vinkje staat. Als dat er staat is waarschijnlijk het gebruikersprofiel beschadigd. Probeer dat eens te vernieuwen. Zie Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen.
@RPG Wat je beschrijft, had ik allemaal gedaan. Daar ondervond ik geen problemen bij. Maar...
@Floris ...wat Floris suggereerde, klopte. Om de een of andere reden is het vinkje bij 'Autocorrectie tijdens invoer' verdwenen. Het zou niet moeten mogen.
Dank Floris. Het probleem is opgelost.
@Floris ...wat Floris suggereerde, klopte. Om de een of andere reden is het vinkje bij 'Autocorrectie tijdens invoer' verdwenen. Het zou niet moeten mogen.
Dank Floris. Het probleem is opgelost.
LibreOffice 5.0.0.0.Beta1