Elke dag opnieuw gegevens invullen

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
decommunicatieman

Elke dag opnieuw gegevens invullen

Bericht door decommunicatieman »

Iedere morgen als ik Open office 4.0 opstart, krijg ik tegenwoordig (is ook een tijd anders geweest) de wizard te zien die aangeeft dat ik gegevens uit de 3.0 installatie over kan nemen.
Die 3 installatie is wel via configuratiescherm verwijderd, maar er staan nog wel bestanden van op de schijf. Het is heel irritant elke ochtend dat weer te moeten doen. Is er iemand die weet waar dit aan ligt en mij wil helpen het op te lossen?

Dank!

Sander
OpenOffice 3.1 op Windows 8
RPG

Re: Elke dag opnieuw gegevens invullen

Bericht door RPG »

Hallo

Het is mij niet zo duidelijk wel scherm bedoeld wordt! Mogelijk een van de assistenten om documenten te converteren die op deze manier opgestart wordt.
menu --> bestand --> Assistenten--> Conversieprogramma voor documenten.

Ik moet speculeren wat een goede oplossing is:
a) Druk op een knop anuleren of Cancel
b) Maak een andere snelkoppeling om Openoffice op te starten. Dus de oude snelkoppeling niet kopiëren.
c) vernieuw het gebruikersprofiel.

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Bij de tweede keer lezen kreeg ik een andere gedachte. Wordt op een of andere manier het gebruikers profiel verwijderd?

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

Dat idee heb ik ook. Beter die gegevens niet overnemen, tenzij je macro's hebt, die worden daarin bewaard. Ik krijg dat venster nooit te zien, gek. Staat er een selectievakje bij met de tekst "Dit niet opnieuw vragen" of zoiets? Dat zou je dan kunnen aankruisen. Waar heb je die OO gedownload?
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
decommunicatieman

Vandaag ging het (zal je altijd zien) wel goed. Het is een soort beginscherm wat je krijgt als je nieuw geïnstaleerd hebt, waarin je eenmalige keuzes moet maken. Bijvoordbeeld welke initialen je wilt gebruiken voor de opmerkingen.

Dat van dat profiel vind ik interessant, want het door mij aangegeven standaardlettertype wordt ook vaak niet onthouden.

De download komt gewoon van de Open Office site.

Dank jullie wel voor je reacties!
floris v

Bericht door floris v »

Vul de gebruikersinformatie eens in (Extra - Opties - Gebruikersgegevens), in elk geval je naam, en hou die gelijk aan de naam in het oude profiel.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
decommunicatieman

Dank Floris, maar zo had ik het al gedaan en zoals gezegd, vandaag had ik het scherm voor het eerst in drie dagen niet meer...
Plaats reactie