[Opgelost] standaard programma
[Opgelost] standaard programma
Hallo Als ik een .doc bijlage in WLM heb kan ik die niet rechtstreeks openen. Het is een W8.1 computer. als ik hem opsla en dan writer open en dan op openen klik lukt het wel. Als de bijlage opgeslagen is en ik klik er met de rechtse muisknop op en dan naar openen met dat staat daar OO niet bij. Ook niet bij andere programma's. Ik heb ook bij standaardprogramma's gekeken via het configuratiescherm en OO als het standaard programma ingesteld. kijk ik dan bij de tweede optie een bestandstype aan een protocol koppelen dan zie ik bij .doc onbekende toepassing staan. Klik ik weer op ander programma dan staat daar OO niet tussen. wat is er fout?
Laatst gewijzigd door floris v op za apr 19, 2014 12:30 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als Opgelost gemarkeerd
Reden: Als Opgelost gemarkeerd
Open office 7.4 op Windows 10
Re: standaard programma
Ik heb niet veel ervaring met Windows 8, dus dit is een gok: Rechtsklikken op het bestand, kies Openen met, dan Standaardprogramma selecteren (onderaan het menuutje), klik op Bladeren als AOO niet in het rijtje staat en navigeer naar de map met AOO, kies swriter.exe, zet een kruisje in het selectievakje Dit type bestand altijd met dit programma openen. Die laatste stap is belangrijk!
Re: standaard programma
Hallo Het probleem is opgelost. Bij nader inzien was de extensie ._docx Die heb ik kunnen activeren via Standaard programma's. Er staat een hele lijst met extensies maar ._docx staat helemaal onderaan. Ook wist ik niet waar ik swriter.exe moest vinden. Bedankt Floris
Open office 7.4 op Windows 10