Beste forumgebruikers,
Ik heb een hoofdstuk voor mijn scriptie geschreven in het Nederlands, met daarin veel Duitse citaten. Als ik de spellingscontrole gebruik, dan worden alle Duitse passages als fout aangemerkt. Is er misschien een mogelijkheid om alleen de Nederlandstalige passages te controleren en de controle voor de Duitse passages uit te schakelen?
Bedankt voor jullie hulp.
[Opgelost] Spellingscontrole in 1 taal uitzetten?
-
macopenoffice
[Opgelost] Spellingscontrole in 1 taal uitzetten?
Laatst gewijzigd door floris v op do mar 27, 2014 1:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Openoffice 4 met Mac OSX 10.7.5
Re: Spellingscontrole in 1 taal uitzetten?
Hallo
Ik denk wel dat het gewenste te bereiken is.
Stijlen zijn centraal in de opmaak van document. De popup voor stijlen en opmaak wordt geopend met F11 of
menu --> Opmaak --> Stijlen en opmaak
Op het tabblad voor lettertypen zit ook een listbox voor taal.
De gewenst taalmodule moet wel geïnstalleerd zijn. Ik denk dat de woorden boeken dan voldoende zijn.
Romke
Ik denk wel dat het gewenste te bereiken is.
Stijlen zijn centraal in de opmaak van document. De popup voor stijlen en opmaak wordt geopend met F11 of
menu --> Opmaak --> Stijlen en opmaak
Op het tabblad voor lettertypen zit ook een listbox voor taal.
De gewenst taalmodule moet wel geïnstalleerd zijn. Ik denk dat de woorden boeken dan voldoende zijn.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Het is voldoende om de opmaak van de citaten aan te passen, in de tekenopmaak kan dan als taal Duits of Geen controle worden ingesteld. Als je geen woordenboek voor Duits hebt en dat ook niet wil downloaden (gratis!), dan lijkt Geen controle me de betere keuze.
-
macopenoffice
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben je aanwijzingen gevolgd, Floris, en het werkt prima. Bedankt!
Openoffice 4 met Mac OSX 10.7.5