Het maken van verschillende etiketten met Libreoffice is tamelijk ondoorzichtig.
Ik wil graag zien hoe de etiketten er uitzien, maar de afdrukvoorbeeld laat alleen de veldnamen zien.
Je moet dus terwijl je alleen maar veldnamen ziet de etiketten afdrukken, en ja zeggen als de vraag komt of er een standaardbrief moet afgedrukt. Dat is een gekke vraag want ik wil geen brief afdrukken.
En als ik dan de gegevens wil opslaan naar een bestand sluit Libreoffice zich en is mijn bestand weg.
Kan ik weer opnieuw beginnen.
Vervolgens blijkt (na het afdrukken) dat de opmaak van de pagina van de etiketten fout is. de eerste centimeter van de linkerpaginarand wordt niet afgedrukt. ik moet dus de fabrieksopmaak van het etiket wijzigen.
De knop "ëtiketten synchroniseren" zwerft los over het beeldscherm, en is zo nu en dan onvindbaar.
Het printen van etiketten
Laatst gewijzigd door RPG op do sep 06, 2012 3:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp titel gemaakt omdat het als nieuw draad geplaatst is.
Reden: Onderwerp titel gemaakt omdat het als nieuw draad geplaatst is.
open office op os x 10.6 OpenOffice 2.4 op Ubuntu 9.04
Re: Het printen van etiketten
Hallo
Ik heb het bericht verplaatst naar het beginners forum. In de forums voor tutorials mogen geen vragen gesteld worden.
Op de opmerking zelf heb ik weinig te antwoorden. Soms hebben we de wereld te accepteren zoals die is.
Romke
Ik heb het bericht verplaatst naar het beginners forum. In de forums voor tutorials mogen geen vragen gesteld worden.
Op de opmerking zelf heb ik weinig te antwoorden. Soms hebben we de wereld te accepteren zoals die is.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Hallo
Ik begrijp helaas niet zoveel van wat er verteld word maar ik zal iets stap voor stap proberen uit te werken. Zeker in de computer is bijna alles gestandariseerd. Ook mensen willen we graag standariseren maar dat gaat nog niet zo goed.
Iets waar men erg goed in is geslaagd, is het maken van standaards voor etiketten. Meestal staat de standaard ergens op een doosje. Probeer deze standaard van het doosje over te nemen. Soms is de standaard een naam maar kan het ook in mm op gegeven zijn.
Verder zou ik aan raden om de tutorial nog eens goed te lezen en in een volgend bericht goed aan tegeven waar je problemen zijn. Als het gelukt is om de etiketten een goed formaat te geven kunnen we de volgende stap maken.
Romke
Ik begrijp helaas niet zoveel van wat er verteld word maar ik zal iets stap voor stap proberen uit te werken. Zeker in de computer is bijna alles gestandariseerd. Ook mensen willen we graag standariseren maar dat gaat nog niet zo goed.
Iets waar men erg goed in is geslaagd, is het maken van standaards voor etiketten. Meestal staat de standaard ergens op een doosje. Probeer deze standaard van het doosje over te nemen. Soms is de standaard een naam maar kan het ook in mm op gegeven zijn.
Verder zou ik aan raden om de tutorial nog eens goed te lezen en in een volgend bericht goed aan tegeven waar je problemen zijn. Als het gelukt is om de etiketten een goed formaat te geven kunnen we de volgende stap maken.
Romke
Hallo,
Van alle etiketten wordt alleen de eerste pagina afgedrukt ,wat gaat er fout?
Wat opvalt:
In het venster "database wisselen " onder gebruikte database is het vak leeg ,onder "beschikbare database "
staat wel het goede adres database met blad 1.
In "gegevens bronnen" staan alle adressen.
Na "gegevens naar velden"is maar één pagina zichtbaar.
In het venster "afdrukken" bij "alle pagina's" staat maar één pagina.
Wat gaat hier fout ,of wordt vergeten .
Na vele malen proberen en doc. lezen ,geen oplossing gevonden.
Hulp gevraagd a.u.b.
Mvrgrt John
Van alle etiketten wordt alleen de eerste pagina afgedrukt ,wat gaat er fout?
Wat opvalt:
In het venster "database wisselen " onder gebruikte database is het vak leeg ,onder "beschikbare database "
staat wel het goede adres database met blad 1.
In "gegevens bronnen" staan alle adressen.
Na "gegevens naar velden"is maar één pagina zichtbaar.
In het venster "afdrukken" bij "alle pagina's" staat maar één pagina.
Wat gaat hier fout ,of wordt vergeten .
Na vele malen proberen en doc. lezen ,geen oplossing gevonden.
Hulp gevraagd a.u.b.
Mvrgrt John
Hallo
Hoe wordt het blad gemaakt voor de etiketten?
Het antwoord moet niet te complex worden dus niet langer dan een enkel scherm.
Romke
Hoe wordt het blad gemaakt voor de etiketten?
Het antwoord moet niet te complex worden dus niet langer dan een enkel scherm.
Romke
Hallo
Het maken van etiketten wordt beschreven in de [Tutorial] Het maken van etiketten. Het volgende is meer iets algemeens. Wanneer je etiketten wilt maken moet je gebruik maken van wat OpenOffice.org te bieden heeft.
Je maakt de basis instellingen met behulp van:
Menu --> Bestand --> Nieuw --> Etiketten
Met de opdracht wordt een assistent gestart. In deze assistent worden mogelijkheden geboden om tot een gewenst eind resultaat te komen. Door op de knop "Nieuw document" te klikken wordt er een nieuw document gemaakt. Het nieuw gemaakte document is nog niet het eind resultaat maar een tussen resultaat. De assistent wordt gesloten. Het eind resultaat wordt verkregen door het te laten printen.
Wanneer men niet tevreden is met het verkregen resultaat herhaal dan de stappen voor het maken van een nieuw document voor etiketten. Het is niet de bedoeling dat men een oud bestand veranderd. De instellingen voor het maken van etiketten worden bewaard in de assistent en men kan dus daar wijzigingen aan brengen in de gedane keuzes. Alleen de gegevens van het laatste etiket worden bewaard in de assistent.
Opslaan.
Wanneer men tevreden is over het resultaat dan is het verstandig om dit op te slaan. In de eerste wordt het tussen resultaat op geslagen. Het tussen resultaat is dat waar de veldnamen te zien zijn. Wat wordt er nu bewaard in dit tussen resultaat.
A)Het gemaakte document zoals men dat ziet dus met velden en grootte van het etiket.
b) De aangewezen gegevensbron dit kan eventueel de laatst gebruikte gegevensbron zijn.
Gebruik tussen resultaat
Dit tussen resultaat laat zich later gewoon opnieuw gebruiken voor het maken van etiketten
Samen vattend
Het maken van etiketten wordt beschreven in de [Tutorial] Het maken van etiketten. Het volgende is meer iets algemeens. Wanneer je etiketten wilt maken moet je gebruik maken van wat OpenOffice.org te bieden heeft.
Je maakt de basis instellingen met behulp van:
Menu --> Bestand --> Nieuw --> Etiketten
Met de opdracht wordt een assistent gestart. In deze assistent worden mogelijkheden geboden om tot een gewenst eind resultaat te komen. Door op de knop "Nieuw document" te klikken wordt er een nieuw document gemaakt. Het nieuw gemaakte document is nog niet het eind resultaat maar een tussen resultaat. De assistent wordt gesloten. Het eind resultaat wordt verkregen door het te laten printen.
Wanneer men niet tevreden is met het verkregen resultaat herhaal dan de stappen voor het maken van een nieuw document voor etiketten. Het is niet de bedoeling dat men een oud bestand veranderd. De instellingen voor het maken van etiketten worden bewaard in de assistent en men kan dus daar wijzigingen aan brengen in de gedane keuzes. Alleen de gegevens van het laatste etiket worden bewaard in de assistent.
Opslaan.
Wanneer men tevreden is over het resultaat dan is het verstandig om dit op te slaan. In de eerste wordt het tussen resultaat op geslagen. Het tussen resultaat is dat waar de veldnamen te zien zijn. Wat wordt er nu bewaard in dit tussen resultaat.
A)Het gemaakte document zoals men dat ziet dus met velden en grootte van het etiket.
b) De aangewezen gegevensbron dit kan eventueel de laatst gebruikte gegevensbron zijn.
Gebruik tussen resultaat
Dit tussen resultaat laat zich later gewoon opnieuw gebruiken voor het maken van etiketten
Samen vattend
- menuu --> Bestand --> Nieuw --> Etiketten
Selecteer de gegevensbron.
Selecteer tabel of query.
Selecteer de velden en voeg eventueel nieuwe lijnen en spatie toe.
Selecteer een etiket of definieer zelf de afmetingen.
Druk op de knop: "Nieuw document"
Sla dit document op met een naam
Laat dit document printen