A; als ik mijn document opsla dan gaat deze bij het heropenen niet meer naar de laatste wijzingen die ik heb aangebracht of waar ik was gebleven. Iedere keer begint ie tegenwoordig bovenaan bij de titel. Dat maakt zo'n tekst natuurlijk wel 'leuker' in het begin, maar als ik aan een tekst werk wil ik eigenlijk naar waar ik gebleven was met redigeren of gewoon verder gaan bij de laatste wijzigingen die ik aan het maken was. Het einde bijvoorbeeld om 'er nog iets' aan toe te voegen.
Ik heb onlangs gespeeld met 'Wijzigingen bijhouden' omdat ik samen met iemand aan een concept tekst aan het werken was, maar nadien is het nooit meer geworden hoe het oorspronkelijk was.
B; de sneltoets combinatie Ctrl-Z voor het herstellen van de laatste wijzigingen doet het plotseling niet meer. Onder Extra/Aanpassen en Toestenbord staat de functie uit en ik krijg 'm niet meer aan. Lastig want ik gebruikte 'm erg vaak tijdens dat redigeren.
C; ik kan de eerste pagina waarop mijn tekst moet beginnen met het tellen van de paginanummers niet van de allereeerste bladzijde af krijgen. Misschien geen bezwaar in een dcoument, maar als ik mijn boek met een of meer blanco baldzijden wil laten beginnen staat het wat onbenullig als daar dan opeens toch een 1tje onderaan staat. Ik weet van Word dat het kan, maar ik heb een hekel aan MS programma's, dus schrijf mijn verhalen tegenwoordig uitsluitend in Writer. Kortom hoe vertel ik Writer dat ie pas op pagina 5 hoeft te gaan tellen? Het antwoord op mijn vraag staat niet duidelijk in de tutorial.