Hallo iedereen die dit leest,
Ik heb een lastig iets in mijn OpenOffice documenten.
Als ik een brief onderteken met M. Achternaam en ik geef een enter dan verspringt M. Achternaam een stukje naar rechts en daaronder komt dan MI. Achternaam. Schrijf ik A. Achternaam dan gebeurt dat niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan uitschakelen? Soms zie ik een venstertje 'Nummering /Opsommingstekens' maar niet altijd.
Waarom gebeurt dit bij M. Achternaam en niet bij A. Achternaam?
Sorry voor de gebrekkige uitleg maar ik ben niet bekend met de termen.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan uitschakelen?
Bij voorbaat dank voor de moeite.
Madiana
[opgelost] Probleem met Nummering / Opsommingstekens
[opgelost] Probleem met Nummering / Opsommingstekens
Laatst gewijzigd door Madiana op vr mar 16, 2012 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4.1.7 / Windows 10 Home (Versie 22H2) /Firefox 128.0.2 (64-bits)
Re: Probleem met Nummering / Opsommingstekens
Hallo
Ik heb geen duidelijk idee wat het is maar vermoed dat het te maken heeft met de gebruikte stijl.
Stijlen zijn erg belangrijk binnen OOo. Floris v heeft er verschillende tutorials over gegeschreven.
Als eenvoudige oplossing kan misschien het volgende werken
druk de F11 toets in waarschijnlijk komt er dan een extra venstertje of het verdwijnt.
Zorg dat het venstertje open is. Onder in deze popup(venstertje) kun je iets selecteren selecteer : toegepaste stijlen.
dubbel klik op een stijl.
Een andere oplossing kan zijn: Selecteer de regels die problemen geven en druk dan de volgende toets in: Control M
Plaats eventueel een voorbeeld hier.
Romke
Ik heb geen duidelijk idee wat het is maar vermoed dat het te maken heeft met de gebruikte stijl.
Stijlen zijn erg belangrijk binnen OOo. Floris v heeft er verschillende tutorials over gegeschreven.
Als eenvoudige oplossing kan misschien het volgende werken
druk de F11 toets in waarschijnlijk komt er dan een extra venstertje of het verdwijnt.
Zorg dat het venstertje open is. Onder in deze popup(venstertje) kun je iets selecteren selecteer : toegepaste stijlen.
dubbel klik op een stijl.
Een andere oplossing kan zijn: Selecteer de regels die problemen geven en druk dan de volgende toets in: Control M
Plaats eventueel een voorbeeld hier.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
De uitleg is prima, al is het voor ons wat lastig om ons de situatie voor te stellen. Een voorbeeldbestand zou handig zijn.
Bedankt voor jullie reacties.
Als ik op de knop F11 druk verschijnt er wel een venstertje, maar ik kan daar niet Toegepaste stijlen selecteren (staat er niet tussen). Wel Toegepaste opmaakprofielen. Daar staat alleen 'Standaard' (lichtgrijs gemarkeerd). Als ik daarop dubbelklik gebeurt er niks.
Ook als ik de regels die problemen geven selecteer en op de knop Control M druk gebeurt er niks (je bedoelt toch twee knoppen: Control en M?).
Ik zal nog een keer proberen een voorbeeld te geven maar als ik knip-plak vanuit een document komt de tekst (M. Achternaam, daaronder MI.) helemaal links tegen de kantlijn te staan.
Ik heb het inmiddels nog een keer geprobeerd maar wat ik ook probeer M. Achternaam komt hier helemaal links tegen de kantlijn te staan. Je moet je voorstellen dat M. Achternaam en daaronder MI. een cm naar rechts versprongen zijn.
M. Achternaam
MI.
Dit gebeurt dus nadat ik een enter geef na Achternaam. Als ik een enter geef na A. Achternaam of B. Achternaam blijft de naam helemaal links tegen de kantlijn staan, maar C. Achternaam springt wel weer een cm naar rechts (zoals bij een tab). Als ik mijn naam voluit (voornaam + achternaam) schrijf, blijft mijn naam gewoon links tegen de kantlijn staan. Het probleem wordt kennelijk dus veroorzaakt door bepaalde letters + de punt erachter.
Vriendelijke groeten,
Madiana
Als ik op de knop F11 druk verschijnt er wel een venstertje, maar ik kan daar niet Toegepaste stijlen selecteren (staat er niet tussen). Wel Toegepaste opmaakprofielen. Daar staat alleen 'Standaard' (lichtgrijs gemarkeerd). Als ik daarop dubbelklik gebeurt er niks.
Ook als ik de regels die problemen geven selecteer en op de knop Control M druk gebeurt er niks (je bedoelt toch twee knoppen: Control en M?).
Ik zal nog een keer proberen een voorbeeld te geven maar als ik knip-plak vanuit een document komt de tekst (M. Achternaam, daaronder MI.) helemaal links tegen de kantlijn te staan.
Ik heb het inmiddels nog een keer geprobeerd maar wat ik ook probeer M. Achternaam komt hier helemaal links tegen de kantlijn te staan. Je moet je voorstellen dat M. Achternaam en daaronder MI. een cm naar rechts versprongen zijn.
M. Achternaam
MI.
Dit gebeurt dus nadat ik een enter geef na Achternaam. Als ik een enter geef na A. Achternaam of B. Achternaam blijft de naam helemaal links tegen de kantlijn staan, maar C. Achternaam springt wel weer een cm naar rechts (zoals bij een tab). Als ik mijn naam voluit (voornaam + achternaam) schrijf, blijft mijn naam gewoon links tegen de kantlijn staan. Het probleem wordt kennelijk dus veroorzaakt door bepaalde letters + de punt erachter.
Vriendelijke groeten,
Madiana
Laatst gewijzigd door Madiana op vr mar 16, 2012 10:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt, gebeurt bij mij ook. Staat niet in de Help dat het ook bij een aantal letters gebeurt, ik heb er geen verklaring voor. Je kunt dat automatisch nummeren uitschakelen bij Extra - Opties voor AutoCorrectie - tab Opties - Toepassen Nummering-symbool.
Hallo Floris,
Hier was ik nooit zelf opgekomen. Hartelijk bedankt!
Het was wel geen erg groot probleem maar toch wel storend.
Vriendelijke groeten,
Madiana
Hier was ik nooit zelf opgekomen. Hartelijk bedankt!
Het was wel geen erg groot probleem maar toch wel storend.
Vriendelijke groeten,
Madiana