Als beginner ben ik er na veel gezwoeg in geslaagd om een database te maken voor het beheer van de opslag van winter/zomerbanden.
De database zelf werkt naar wens, maar ik zit met een probleem bij het printen van labels.
De bedoeling is de volgende:
Bij het uitvoeren van de zomer/winterbanden wissel worden dmv het formulier enkele gegevens ingevuld (bv. kenteken, datum opslag, staat van de banden, aantal opgeslagen banden, met of zonder velg, enz.)
Als alle gegevens in het formulier ingevuld zijn is het de bedoeling om dmv een knop op het formulier zelf automatisch het juiste aantal labels te printen om op de banden te kleven alvorens ze opgeslagen worden. (bv 2 of 4, afhankelijk van het opgeslagen aantal banden). Als printer dacht ik hiervoor een Brother QL printertje te gebruiken.
Ik raak echter niet voorbij het probleem dat het me niet lukt om te printen vanop het record-formulier zelf, met enkel de gegevens van het voertuig dat op dat moment op het formulier staat.
Ik hoop dat iemand me hier op weg kan helpen.
Alvast bedankt.
Label printen per record vanuit Formulier
Label printen per record vanuit Formulier
OpenOffice 3.3.0 Mac OS X Snow Leopard
Re: Label printen per record vanuit Formulier
Hallo
Ik weet niet wat je probleem is? Mijn idee over de oplossing is
A) Probeer eerst een manier te vinden hoe het gewenst aantal label af te drukken
B) Probeer het met een knop te doen.
Voor het maken van labels kun je gebruik maken van de standaard manier van printen van labels of misschien in een rapport. Normaal is het zo dat voor elk record er maar een label wordt afgedrukt.
Voldoende labels
Het is dus zaak eerst een methode te vinden voor het afdrukken voldoende van labels.
Romke
Ik weet niet wat je probleem is? Mijn idee over de oplossing is
A) Probeer eerst een manier te vinden hoe het gewenst aantal label af te drukken
B) Probeer het met een knop te doen.
Voor het maken van labels kun je gebruik maken van de standaard manier van printen van labels of misschien in een rapport. Normaal is het zo dat voor elk record er maar een label wordt afgedrukt.
Voldoende labels
Het is dus zaak eerst een methode te vinden voor het afdrukken voldoende van labels.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6