[opgelost en bedankt]kleine letters wijzigen in hoofdletters

Bespreek de tekstverwerker
gierzwaluw1

[opgelost en bedankt]kleine letters wijzigen in hoofdletters

Bericht door gierzwaluw1 »

Hallo forumlezers,
Kan iemand mij vertellen of er in Write een mogelijkheid is om woorden met kleine letters te veranderen in woorden met hoofdletters en andersom? Bij Word is dat: Shift + F3.
Bij voorbaat dank. gierzwaluw1http://user.services.openoffice.org/nl/forum/posting.php?mode=post&f=8#
Laatst gewijzigd door gierzwaluw1 op vr aug 07, 2009 8:28 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Open Office 3.1 op Windows XP
floris v

Re: kleine letters wijzigen in hoofdletters

Bericht door floris v »

Welkom op het forum, ik zie dat het inloggen nu gelukt is. :)

Ik weet uit mijn hoofd geen sneltoets, maar het wisselen tussen hoofdletters en kleine letters is beschikbaar onder het menu Opmaak.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
henke54

Re: kleine letters wijzigen in hoofdletters

Bericht door henke54 »

kleine letters wijzigen in hoofdletters : tekst selecteren > alt ingedrukt houden + o, h, h
hoofdletters wijzigen in kleine letters : tekst selecteren > alt ingedrukt houden + o, h, k

Als je F1 indrukt, kom je in de Help voor OOo,en als je dan in de zoekindex sneltoetsen intypt krijg je o.a. deze tekst te lezen :

Sommige letters op de menubalk zijn onderstreept. U kunt direct toegang tot deze menu's krijgen door ALT en de toets van de onderstreepte letter tegelijkertijd in te drukken. Zodra het menu is geopend, ziet u meer onderstreepte letters. U kunt deze menu-items direct openen door alleen op de toets van de onderstreepte letter te drukken.

Hier is een lijst met nog meer sneltoetsen : http://www.akker-huis.nl/sneltoetsen-openoffice.org.php
;)
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Plaats reactie