bevoegdheid als gebruiker

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
alexkinnet

bevoegdheid als gebruiker

Bericht door alexkinnet »

Heb Word doc overgezet van xp naar laptop W7 , daartoe het Window overzet programma gebruikt.
Ik werk als administrator.
Kan de doc wel openen via het programma Writer Open Office maar niet via verkenner want dan krijg ik de mededeling geen bevoegdheid bewerking.
Wat heb ik hier foutief gedaan??
Probleem is niet groot maar wel hinderlijk. Ik ga altijd in Windows als administrator, kan alles via verkenner openen enkel de documenten niet, behalve PDF.

Sukkel a lwekenlang en kan niet zelf oplossen.

Enig advies???
Bedankt
Alex
Windows7 en Open Office 3.2
RPG

Re: bevoegdheid als gebruiker

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat het een windows probleem is en niet van OpenOffice.org. Ik weet niet zoveel van het rechten systeem op windows. De keren dat ik het wel gedaan heb kwam het gecompliceerd op mij over. Lees dit niet als afkeuring want het kan wel goed zijn. Als je op dit forum geen advies meer krijg vraag het eens op een windows forum. Je heb best kans dat daar iemand het eenvoudig kan uitleggen.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

Ik heb dat overzetprogramma zelf nooit gebruikt, als ik documenten van de ene computer naar de ander moet overzetten, doe ik dat via een usb-stick. Het is misschien de moeite waard een paar bestanden op die manier over te zetten en te kijken of die dan dezelfde problemen geven. XP had een eigen manier om met rechten om te springen, het zou kunnen dat de rechten volgens XP zijn overgezet naar de laptop, maar ik ben op dat gebied ook geen expert. Het is wel gek dat de bestanden vanuit OOo wel te openen zijn.
Verder sluit ik me aan bij RPG/Romke: vraag het eens op een Windows 7 forum, bijvoorbeeld op www.helpmij.nl.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
alexkinnet

Bericht door alexkinnet »

bedankt, zal nu verder gaan met de oplmossing

alex
Windows7 en Open Office 3.2
Plaats reactie