Installatie OpenOffice 3.2.1 op Citrix

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
jvmmaster

Installatie OpenOffice 3.2.1 op Citrix

Bericht door jvmmaster »

Bij het bedrijf waar ik tijdelijk gestationeerd ben hebben ze op het moment OpenOffice 2.3 draaien op de Citrixserver.
Nu is het de bedoeling dat ze binnen korte tijd overgaan naar versie 3.2.1 Mijn taak is om dit netjes te laten verlopen.
Waarschijnlijk is het het makkelijkst om eerst 2.3 te verwijderen en de javaversie eerst te updaten want die staat nu nog op versie 1.4.2 en daarna
pas de nieuwe OpenOffice te installeren. (als ik het mis heb hoor ik dat ook graag van jullie)

Ben zelf niet de grootste technicus, maar er zijn wel een aantal vragen bij me opgekomen wat betreft de installatie van OpenOffice op Citrix.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

1. Heeft iemand misschien een kleine handleiding hoe OpenOffice juist te installeren op Citrix.
2. Hoe zorg ik ervoor tijdens de installatie dat het welkomsscherm niet bij elke gebruiker naar voren komt bij 1ste gebruik.
3. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij de installatie bv:
-Opslaan van profielen (per user of all user)
-Het pad veranderen waar OpenOffice haar profiel opslaat

Verder is me nog wat opgevallen bij OpenOffice 2.3 die nu draait op de citrixservers.
Zodra iemand via Program Neighborhood Writer of een andere Oo programma zie
ik dat er een sessie geopend wordt in Citrix. Als dezelfde gebruiker een
ander Oo programma opstart komt er geen nieuwe sessie bij zodat je niet kan
zien welke programma's desbetreffende persoon draaiende heeft. Ook is het
dan moeilijk om een programma te killen/resetten omdat je niet weet of ze
meerdere programma's open hebben staan.

Hopelijk kan iemand me wat opweg helpen.

Bij voorbaat dank
OpenOffice 3.2.1 op Windows XP / OpenOffice 2.3 op Citrix presentation server 4.0