Heb een knop gemaakt die de ingevulde formuliergegevens toevoegd aan een database.
Na het indrukken vd knop worden de gegevens (zonder bevestiging) toegevoegd aan de database, maar hoe kan ik er voor zorgen dat deze eerst een bevestiging vraagt?
Christophe
Actie bevestigen
-
tuxy
- Contacteer:
Actie bevestigen
OpenOffice 3.1 / Vista / Ubuntu Linux 10.04
Re: Actie bevestigen
Hallo
De knop heeft een gebeurtenis /event om een Actie uitvoeren te verhinderen.
Je moet twee gebeurtenissen maken
a) Actie Goedkeuren moet een functie zijn
b) Actie uitvoeren mag een sub of functie zijn
De eerste gebeurtenis moet een functie zijn die een waarde terug geeft. Deze waarde TRUE of FALSE geeft aan of de actie uitgevoerd moet worden.
Het al of niet uit voeren van de actie kun je met MSGBOX opvragen. MSGBOX wordt in de help beschreven en geeft waardes terug die omgewerkt kunnen worden naar TRUE / FALSE
Je moet nu twee gebeurtenissen maken.
Romke
De knop heeft een gebeurtenis /event om een Actie uitvoeren te verhinderen.
Je moet twee gebeurtenissen maken
a) Actie Goedkeuren moet een functie zijn
b) Actie uitvoeren mag een sub of functie zijn
De eerste gebeurtenis moet een functie zijn die een waarde terug geeft. Deze waarde TRUE of FALSE geeft aan of de actie uitgevoerd moet worden.
Het al of niet uit voeren van de actie kun je met MSGBOX opvragen. MSGBOX wordt in de help beschreven en geeft waardes terug die omgewerkt kunnen worden naar TRUE / FALSE
.Uit de Help file schreef:Bij het oproepen
Deze gebeurtenis vindt plaats vóórdat een actie wordt geactiveerd door op het besturingselement te klikken. Bijvoorbeeld, klikken op de knop "Uitvoeren" start de actie verzenden, de huidige verwerking van verzenden wordt echter alleen begonnen wanneer de gebeurtenis Bij het oproepen voorkomt. Met de gebeurtenis Bij het oproepen kunt u nog steeds het proces stoppen. Als de gekoppelde methode ONWAAR teruggeeft, zal Bij het oproepen niet worden uitgevoerd
Je moet nu twee gebeurtenissen maken.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
-
tuxy
- Contacteer:
Re: Actie bevestigen
Alvast bedankt voor je antwoord, maar moet eerst mijn verbinding tot stand kunnen brengen, anders geraak ik niet in mijn database:
Zie topic:
http://user.services.openoffice.org/nl/ ... f=13&t=892
Zie topic:
http://user.services.openoffice.org/nl/ ... f=13&t=892
OpenOffice 3.1 / Vista / Ubuntu Linux 10.04