Sorry floris v, dit was niet mijn bedoeling.
Ik heb een nieuwe PC aangekocht waarop Windows 7 is geïnstalleerd. Na de installatie van OpenOffice org.3.2, hetgeen naar mijn mening toch vlot is verlopen, merk ik dat alle teksten bij het nieuwe geïnstalleerde programma OpenOffice org.3.2 volstrekt niet zo duidelijk zijn dan onder Window XP dat op mijn vorig pc stond.Verandering van lettertype maakt geen verschil. Ik denk wel dat het probleem hier bij Windows 7 ligt maar ik weet niet hoe ik hieraan kan verhelpen. Daarom wordt alle hulp van uwentwege met dank aanvaard.
Groeten,
Tjen
Laatst gewijzigd door Tjen op za aug 28, 2010 3:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb net een document in OOo en in Word geopend en zag - op Vista - geen verschil, de letters zijn redelijk scherp. Het zou een probleem met Windows 7 kunnen zijn. Dat is uit te zoeken door een bestand in bijvoorbeeld Kladblok te openen en te kijken of dat ook onscherp wordt. Als het daar goed is, kan het liggen aan de samenwerking - of het gebrek daaraan - tussen OOo en Windows 7.
Het is mogelijk hier een schermafdruk als bijlage toe te voegen (uiteraard met een niet privacygevoelig document), dat kan verhelderend werken. Zie daarvoor onder het bewerkvak de tab Bijlage toevoegen.
Ik heb juist in kladblok een bestand geopend en deze geeft een duidelijke tekst weer. Het zou dus zoals u zegt een probleem met Windows 7 kunnen zijn.
Maar wat nu verder ?
Verschillende versies van OOo werken op verschillende manieren samen met bijvoorbeeld de grafische kaart. Er kan, zag ik op een ander forum, onscherpte optreden bij het scrollen. Ik kan er verder niet veel over vinden, het is wachten op iemand met Windows 7.
floris v schreef:Verschillende versies van OOo werken op verschillende manieren samen met bijvoorbeeld de grafische kaart. Er kan, zag ik op een ander forum, onscherpte optreden bij het scrollen. Ik kan er verder niet veel over vinden, het is wachten op iemand met Windows 7.
Dus maar voorlopig afwachten tot OpenOffice hier een antwoord op vindt ?
Bedankt voor je tijd floris v en tot later misschien.