Pogingen om Open Office 2.0 met Windows XP home te vervangen door versie 3.2.0 mislukken, omdat het volgende bericht verschijnt:
In Windows installer is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
Verder verschijnt het volgende bericht:
Preventie van gegevensuitvoering (DEP) - Microsoft Windows
Preventie van gegevensuitvoering (DEP) helpt bij het beveiligen van uw computer tegen virussen en andere aanvallen. Sommige programma's werken niet goed als DEP is ingeschakeld ...enz.
Ik heb DEP al proberen uit te schakelen voor het installeren, maar dit had geen efffect.
Wat te doen?
De oudere versie van Open Office heb ik maar weer geïnstalleerd. Die doet het wel.
KeesVN
installatie afgebroken door Windows Installer
installatie afgebroken door Windows Installer
Open Office 2.0 op Windows XP home
Open Office 3.2.0 (kan niet ge??nstalleerd worden)
Open Office 3.2.0 (kan niet ge??nstalleerd worden)
Re: installatie afgebroken door Windows Installer
Ik kan me niet herinneren die klacht eerder te hebben gezien voor XP. Op het Engelstalige forum is er ook niets over te vinden. Maar OOo is er wel op te installeren. Hieronder een tip van de site van MS, waarschijnlijk ten overvloede:
Schakel eventueel ook antivirus en firewall uit tijdens het installeren (schakel in geval van twijfel eerst de internetverbinding uit).
BronU kunt ook een uitzondering voor het programma toevoegen via het onderdeel Systeem van het Configuratiescherm. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ sysdm.cpl en klik op OK.
2. Open het tabblad Geavanceerd, klik op Prestaties en klik op Instellingen.
3. Klik in het venster Instellingen voor prestaties op het tabblad Preventie van gegevensuitvoering en klik op Toevoegen.
4. Klik in het dialoogvenster Openen op het gewenste programma.
5. Klik op Openen, vervolgens op Toepassen en tot slot op OK. Klik op OK als u wordt gevraagd de computer opnieuw op te starten.
Schakel eventueel ook antivirus en firewall uit tijdens het installeren (schakel in geval van twijfel eerst de internetverbinding uit).