[opgelost]hoe tekstveld verbreden tot tegen de rechtermarge?

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
goalsurfer

[opgelost]hoe tekstveld verbreden tot tegen de rechtermarge?

Bericht door goalsurfer »

Ik moet een lange tekst bewerken die niet het gehele tekstveld omvat.
Bestaat er een functie om bijvoorbeeld de regeleinden op te heffen zodat de tekst kan doorlopen tot de rechtermarge?
Dit is zo een beetje het omgekeerde van wat in notepad "automatische terugloop" wordt genoemd.
Hier gaat een regel echter niet buiten het venster maar de regels zijn te kort om het venster te vullen.
Laatst gewijzigd door floris v op di apr 13, 2010 6:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: als opgelost gemarkeerd
windows xp / Openoffice.org 3.1.1
Johan

Re: hoe tekstveld verbreden tot tegen de rechtermarge?

Bericht door Johan »

U kan het afdrukbereik gaan aanpassen? Onder Opmaak >> Pagina kan u op het tabblad Pagina zien dat de marges standaard 2 centimeter zijn. U kan uw rechtermarge aanpassen naar 0,5 cm? Kleiner zou ik nuet gaan, daar uw een printer een zekere foutmarge heeft. Of is het nog iets anders dat u wenst?
goalsurfer

Het wijzigen van de marge heeft er geen invloed op. De reden waarom de tekst niet tot het einde doorloopt is telkens een "return". Deze kunnen zichtbaar gemaakt worden door een knop op een van de taakbalken. Mijn vraag is of deze "returns" in 1 keer kunnen weggedaan worden. Nu moet ik het regel per regel doen (met 'del' en 'spatie') en het gaat over een tamelijk lange tekst.
floris v

Bericht door floris v »

Met de extensie Altsearch (http://extensions.services.openoffice.o ... /AltSearch) is dat wel te doen, met de gewone vervangfunctie van OOo gaat het niet.

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
goalsurfer

Ik heb AltSearch geînstalleerd maar het gaat nog niet. Zelfs als je via "speciale karakters" het teken voor regeleinde invoert en daarna doe je een automatische zoektocht dan worden de regeleinden die nochthans door hetzelfde teken voorgesteld worden, niet herkend.
floris v

Bericht door floris v »

Dat moet je dus niet invoeren. In Altsearch staat \p voor een alinea-einde. Probeer het daar eens mee. Kijk wel uit - alle tekst komt dan in één alinea te staan, en in OOo kan een alinea niet langer zijn dan ca. 65000 tekens. Eventueel kun je per echte alinea alle tekst selecteren en daar de vervangopdracht op loslaten, maar dat kost meer tijd.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
goalsurfer

[OPGELOST]Re: hoe tekstveld verbreden tot tegen de rechterma

OK, het werkt. Dank voor de hulp.
Plaats reactie