[opgelost] the program cannot be started language

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
jos

[opgelost] the program cannot be started language

Bericht door jos »

Opeens krijgen we op de pc de melding iedere keer als wij de pc op starten: The program cannot be started language cpuld not be determined. Nu las ik al bij een soortgelijk probleem als oplossing een nieuw profiel aanmaken, moet dat hier ook?
Nu hebben wij windows XP hoe maak ik dan een nieuw profiel aan?
Ik ben er met de tip helaas niet uitgekomen. Wij zijn niet zo op de computer thuis, kan iemand ons misschien in wat eenvoudige tekst uitleg geven?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Laatst gewijzigd door floris v op di apr 13, 2010 5:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: als [opgelost] gemarkeerd
open office 3.0 windows XP
RPG

Re: the program cannot be started language

Bericht door RPG »

Hallo

hier vindt je uitleg
Je kunt het altijd proberen.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
jos

Bericht door jos »

jos schreef:Opeens krijgen we op de pc de melding iedere keer als wij de pc op starten: The program cannot be started language cpuld not be determined. Nu las ik al bij een soortgelijk probleem als oplossing een nieuw profiel aanmaken, moet dat hier ook?
Nu hebben wij windows XP hoe maak ik dan een nieuw profiel aan?
Ik ben er met de tip helaas niet uitgekomen. Wij zijn niet zo op de computer thuis, kan iemand ons misschien in wat eenvoudige tekst uitleg geven?
Bij voorbaat hartelijk dank!
RPG

Bericht door RPG »

Een betere omschrijving dan dat het niet geholpen heeft lijkt mij wel aan te bevelen. Ook om dat te verstoppen in het oorspronkelijke bericht vindt ik helemaal vreemd.

Is het nu opgelost ja of nee en wat heb je dan wel gedaan?

Romke
jos

Bericht door jos »

RPG schreef:Een betere omschrijving dan dat het niet geholpen heeft lijkt mij wel aan te bevelen. Ook om dat te verstoppen in het oorspronkelijke bericht vindt ik helemaal vreemd.

Is het nu opgelost ja of nee en wat heb je dan wel gedaan?

Romke
Wij hebben Open Office 3.0 geprobeerd te verwijderen, de map bij alle programma's in windows is nu leeg.
Vervolgens geprobeerd open office 3.2 te downloaden, dat lukt maar niet!
Als we checken waar het is gebleven zien we op de C schijf bij program files allerlei mappen en submappen van license en readme enz. Je zou ons erg helpen als we het probleem opgelost krijgen!
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Het installeren van OpenOffice.org is een proces in meerdere stappen.

A) Downloden van een enkele grote file.
B) Uitpakken van deze grote file
C) Het feitelijke installeren van OpenOffice.org. Dit gebeurt door de file setup.exe aan te klikken

Volgens mij geeft stap C het probleem misschien B
Het bestand wordt vaak eerst neergezet op de desktop. Als het daar staat wordt het uitpakken ook daar gedaan. Er wordt dan een nieuwe map gemaakt.

Ik doe dit uit het hoofd daar ik geen werkende windows heb.

Romke
jos

Bericht door jos »

RPG schreef:Hallo

Het installeren van OpenOffice.org is een proces in meerdere stappen.

A) Downloden van een enkele grote file.
B) Uitpakken van deze grote file
C) Het feitelijke installeren van OpenOffice.org. Dit gebeurt door de file setup.exe aan te klikken

Volgens mij geeft stap C het probleem misschien B
Het bestand wordt vaak eerst neergezet op de desktop. Als het daar staat wordt het uitpakken ook daar gedaan. Er wordt dan een nieuwe map gemaakt.

Ik doe dit uit het hoofd daar ik geen werkende windows heb.

Romke

Ik krijg bij open office nadat ik het heb gedownload alleen te voorschijn: open office org 3.2 installation files en een niveau verder license , read me en open office org1. cab, als ik die laatste open krijg ik een heleboel bestandjes, mapjes bij de mapjes met de tekst set up heb ik dat gedaan, dan zet hij ze stuk voor stuk weg bij mijn documenten als ik die bestandjes wil openen zegt windows kan bestand niet openen.
Kun je mij ook op afstand helpen via team viewer?
floris v

Bericht door floris v »

Het installatiebestand dient te worden gedownload vanaf de officiële website (www.openoffice.org). Dat bestand moet niet als een zip-bestand worden behandeld maar als programma worden gestart. Het pakt dan zelf de nodige installatiebestanden uit die het bij voorkeur op de desktop zet. Het installeren moet dan vanzelf doorgaan.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
jos

Bericht door jos »

floris v schreef:Het installatiebestand dient te worden gedownload vanaf de officiële website (http://www.openoffice.org). Dat bestand moet niet als een zip-bestand worden behandeld maar als programma worden gestart. Het pakt dan zelf de nodige installatiebestanden uit die het bij voorkeur op de desktop zet. Het installeren moet dan vanzelf doorgaan.
floris v schreef:Het installatiebestand dient te worden gedownload vanaf de officiële website (http://www.openoffice.org). Dat bestand moet niet als een zip-bestand worden behandeld maar als programma worden gestart. Het pakt dan zelf de nodige installatiebestanden uit die het bij voorkeur op de desktop zet. Het installeren moet dan vanzelf doorgaan.
Beste Floris,
Wij hebben via de officiële website inmiddels wel 10 geprobeerd open office te downloaden steeds op het einde komt de melding dat alles is gedownload. Vervolgens is het er niet ook als je bij programma toegang kijkt waar bij windows de programma's zouden moeten staan, staat het er niet bij.
Het begint eigenlijk denk ik direct al in het begin als je het ophaalt da krijg je direct de melding wilt u d bestand opslaan?, je kunt het niet openen, nadat het is gedownload krijg ook geen list waar hij bij zou moeten staan.
Zou het een virus kunnen in windows?
floris v

Bericht door floris v »

Welke browser gebruiken jullie? Ik laat FF alle downloadbestanden in een aparte map zetten, ik meen dat IE dat ook doet. In die map moet u dan kijken. Het is niet zo dat het programma door het downloaden ook meteen geïnstalleerd wordt.
jos

Bericht door jos »

floris v schreef:Welke browser gebruiken jullie? Ik laat FF alle downloadbestanden in een aparte map zetten, ik meen dat IE dat ook doet. In die map moet u dan kijken. Het is niet zo dat het programma door het downloaden ook meteen geïnstalleerd wordt.
Wij hebben mozilla fire fox
floris v

Bericht door floris v »

Kijk dan eens in Firefox bij Extra - Opties, op de tab algemeen vindt u dan halverwege de keuze-optie Bestanden opslaan in met daarachter een padnaam (vrij in te stellen). Kijk in die map.
jos

Bericht door jos »

floris v schreef:Kijk dan eens in Firefox bij Extra - Opties, op de tab algemeen vindt u dan halverwege de keuze-optie Bestanden opslaan in met daarachter een padnaam (vrij in te stellen). Kijk in die map.
Als ik dat doe dan kan ik je volgen tot aan bestanden opslaan in, bij mij staat hij dan op downloads hier kan ik de mapjes vinden van mij documenten, bij program files zie ik open office met een heleboel submappen, die wel kan openen, dan krijg ik weer submappen.???
floris v

Bericht door floris v »

Nee, open in Windows Verkenner de map die bij de opties in Firefox staat aangegeven, in dit geval blijkbaar downloads. Daar moet het downloadbestand staan. Voor de meest recente versie is dat OOo_3.2.0_Win32Intel_install_nl.exe.

Het lijkt me trouwens wel een goed idee een kennis die beter thuis is in computers te vragen een keer een boel uit te komen leggen, want via een forum gaat dat toch vrij lastig. Haal eventueel een boek uit de bibliotheek. Leg er een blocnote bij en maak aantekeningen.
jos

Bericht door jos »

floris v schreef:Nee, open in Windows Verkenner de map die bij de opties in Firefox staat aangegeven, in dit geval blijkbaar downloads. Daar moet het downloadbestand staan. Voor de meest recente versie is dat OOo_3.2.0_Win32Intel_install_nl.exe.

Het lijkt me trouwens wel een goed idee een kennis die beter thuis is in computers te vragen een keer een boel uit te komen leggen, want via een forum gaat dat toch vrij lastig. Haal eventueel een boek uit de bibliotheek. Leg er een blocnote bij en maak aantekeningen.
Sorry dat ik niet zo thuis ben in dit soort zaken.
Maar als ik bij start naar de rechtermuisknop ga en naar verkennen en ik zoek dezelfde map als die van mozilla firefox die ik vind bij opties dan is dat de map download terwijl bij mozilla downloads staat, zal wel hetzelfde zijn.
Als ik deze map open dan zie ik niets van open office staan!
floris v

Bericht door floris v »

Het is niet zo erg en excuses zijn niet nodig, maar je hebt meer aan iemand die ernaast zit en meteen wat kan zeggen als blijkt dat de gegeven uitleg ontoereikend is.
Namen van bestanden en mappen moeten tot op de letter kloppen, anders zijn ze niet hetzelfde. Er kunnen bovendien wel honderd of meer mappen met de naam download of downloads op een harde schijf staan, en toch is maar één daarvan de goede.
Ga weer naar de opties van Firefox en klik op de knop Bladeren naast het vak met de naam van de map waarin downloads worden opgeslagen. Daar is dan het volledige "pad" te zien waar de map in staat. Dat kan zijn C:\Documenten en instellingen\Gebruikers\floris v\downloads. Open de Verkenner opnieuw en loop dan in het overzicht links (de "stamboom" met mappen) dat hele pad af naar die map. Dan moet de goede map tevoorschijn komen. Elke andere map is doodgewoon de foute map.
jos

Bericht door jos »

floris v schreef:Het is niet zo erg en excuses zijn niet nodig, maar je hebt meer aan iemand die ernaast zit en meteen wat kan zeggen als blijkt dat de gegeven uitleg ontoereikend is.
Namen van bestanden en mappen moeten tot op de letter kloppen, anders zijn ze niet hetzelfde. Er kunnen bovendien wel honderd of meer mappen met de naam download of downloads op een harde schijf staan, en toch is maar één daarvan de goede.
Ga weer naar de opties van Firefox en klik op de knop Bladeren naast het vak met de naam van de map waarin downloads worden opgeslagen. Daar is dan het volledige "pad" te zien waar de map in staat. Dat kan zijn C:\Documenten en instellingen\Gebruikers\floris v\downloads. Open de Verkenner opnieuw en loop dan in het overzicht links (de "stamboom" met mappen) dat hele pad af naar die map. Dan moet de goede map tevoorschijn komen. Elke andere map is doodgewoon de foute map.
Floris geweldig bedankt hij doet het nu weer ik zit weer open office nu in.3.2, nogmaals bedankt.
Jos
Plaats reactie