[Opgelost] Update 3.1 naar 3.2 onder Ubuntu

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
ivobelgium

[Opgelost] Update 3.1 naar 3.2 onder Ubuntu

Bericht door ivobelgium »

Op Ubuntu OO31 willen vervangen door nieuwe OO32

Onderstaande instructies - aangepast aan huidige namen - gevolgd (en dus eerst vorige versie verwijderd):

Installatie onder Linux (debian-gebaseerde distributies)

Hieronder wordt installeren met het .deb-pakket behandeld. Het installatiebestanden met de aanduiding "deb" erin is bedoeld voor op debian gebaseerde distributies, waaronder Ubuntu. Heb je een distributie die gebruik maakt van de rpm-package manager, zie dan hier.

Verwijder de distributie-eigen OpenOffice.org vanuit een terminalscherm. Voer daarin de volgende opdracht uit:

# aptitude remove openoffice.org-core

Open een terminalscherm en ga naar de locatie met het gedownloade bestand. Pak het bestand uit op je bureaublad met de opdracht:

# tar xvzf OOo_3.0.0_LinuxIntel_install_nl_deb.tar.gz -C ~/Desktop/

vervolgens installeren met:

# dpkg -i ~/Desktop/OOO300_m9_native_packed-1_nl.9358/DEBS/*.deb

Voor GNOME-gebruikers is het mogelijk om de desktop integratie (snelkoppelingen in het menu) te installeren met de volgende opdracht:

# dpkg -i ~/Desktop/OOO300_m9_native_packed-1_nl.9358/DEBS/desktop-integration/*.deb

Uiteraard kan OpenOffice.org ook gestart worden vanuit een terminalscherm met de volgende opdracht:

# soffice

Nog even je bureaublad opruimen en klaar...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Probleem:

1. desktopintegratie lukte niet, dus maar instructie ervoor toegepast en uitpakken lukte blijkbaar

maar nergens is OO op mijn desktop te vinden

2. Gezocht op schijf waar sOffice te vinden is

en dan via Systeem > Voorkeuren > Opstart-toepassing: toevoegen

/usr/lib/OO/prg/soffice gekozen

reboot

noppes

Quid?
Laatst gewijzigd door ivobelgium op za apr 03, 2010 9:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
RPG

Re: Update 3.1 naar 3.2 onder Ubuntu

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb het idee dat desktopintegratie wat anders is dan wat jij verwacht.

Als ik het goed begrijp betekent desktopintegratie dat het kan samen werken met een bepaalde desktop zoals: KDE of GNOME. Een voorbeeld de dialog voor het openen of opslaan van een file is dan het zelfde als in die omgeving en niet iets van OpenOffice.org

Het feit dat je snelkoppelingen wilt hebben op je scherm dat is wat anders. Ik denk dat je die daar vanuit een menu wel naar kunt toeslepen. Eventueel met de control of shift toets in gedrukt.

ik ben hier overigens niet 100% zeker van

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
ivobelgium

Re: Update 3.1 naar 3.2 onder Ubuntu

Bericht door ivobelgium »

Probleem is opgelost
FF op Ubuntu-forum http://forum.ubuntu-nl.org/software-en- ... -%28!!%29/ ingelogd
;) Gemerkt dat ik ddor de instructies hier op deze site op het verkeerde been gezet ben
Gewwon het woord Desktop in de instructies vervangen door Bureaublad en OOo.nl installeert vlot (ook de bestandsnamen aanpassen natuurlijk)
:)
Plaats reactie