hallo ik ben een nieuwe gebruiker van openoffice
nu heb ik een excel bestand gekregen en wil deze openen in calc
maar de macro's die er in zitten werken niet
hoe kan ik deze zien nu staan er #### macro
hoe kan men deze werkend weergeven
excel met macro weergeven
Re: excel met macro weergeven
Welkom op het forum,
Met Sun's versie van Openoffice.org maak je weinig kans voor zover ik weet.
Je kunt wel deze versie proberen. Hij werkt precies hetzelfde als de versie die je nu hebt maar kan daarbij een aantal dingen die de 'normale' versie (nog) niet kan.
EDIT: controleer ook eerst of je macrobeveiliging niet te hoog staat.
Met Sun's versie van Openoffice.org maak je weinig kans voor zover ik weet.
Je kunt wel deze versie proberen. Hij werkt precies hetzelfde als de versie die je nu hebt maar kan daarbij een aantal dingen die de 'normale' versie (nog) niet kan.
EDIT: controleer ook eerst of je macrobeveiliging niet te hoog staat.
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
In Ubuntu linux heb ik die go-OO eens geinstalleerd om te proberen, maar het Nederlandstalige pakket ontbreekt blijkbaar nog in de repositories. Dus momenteel is het (in Ubuntu althans) nog alleen maar een Engelstalige versie .Caracalla schreef: Je kunt wel deze versie proberen. Hij werkt precies hetzelfde als de versie die je nu hebt maar kan daarbij een aantal dingen die de 'normale' versie (nog) niet kan.
Versie 3.1.0 (Go-OO is in Ubuntu als 'standaard openoffice.org') is naar mijn indruk toch wel iets sneller dan 3.0.1...
@dubarry : http://go-oo.org/discover/#vba-support
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
in die macro beveiligng had ik al gekeken ivm een melding bij het open van het xls bestand
deze staat op laag nu
maar dat van die macro's hoe je dat werkend moet krijgen daar snap ik nog niets van
vind het wel jammer dat zoiets niet werkt in open office
heb wel alles zo ingesteld dat alles in ms office herkenbare bestanden wordt opgeslagen
ik gebruik open office 3.1 org
deze staat op laag nu
maar dat van die macro's hoe je dat werkend moet krijgen daar snap ik nog niets van
vind het wel jammer dat zoiets niet werkt in open office
heb wel alles zo ingesteld dat alles in ms office herkenbare bestanden wordt opgeslagen
ik gebruik open office 3.1 org
Wat Caracalla schrijft
Er wordt gewerkt aan VBA-macro ondersteuning. Dat zit deels ook in de Sun versie van OpenOffice.org.
Maar het werkt in alle versies heel beperkt. Dat komt omdat er in Excel veel andere objecten/namen zijn als in OOo-Calc.
Het gaat er dus niet om dat macro's niet in OpenOffice.org werken. Maar de VBA uit MsOffice werkt goeddeels niet.
(Deels) ombouwen is het enige dat voorlopig werkt. Helaas.
is een beetje kort door de bocht. Maar dat is een discussie apart.Je kunt wel deze versie proberen. Hij werkt precies hetzelfde als de versie die je nu hebt maar kan daarbij een aantal dingen die de 'normale' versie (nog) niet kan.
Er wordt gewerkt aan VBA-macro ondersteuning. Dat zit deels ook in de Sun versie van OpenOffice.org.
Maar het werkt in alle versies heel beperkt. Dat komt omdat er in Excel veel andere objecten/namen zijn als in OOo-Calc.
Het gaat er dus niet om dat macro's niet in OpenOffice.org werken. Maar de VBA uit MsOffice werkt goeddeels niet.
(Deels) ombouwen is het enige dat voorlopig werkt. Helaas.
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl