beveiliging word documenten opheffen?

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
nohe-overstap

beveiliging word documenten opheffen?

Bericht door nohe-overstap »

Ik ben bezig om mijn Word documenten om te zetten naar open office.
Er zitten formulieren bij die met een slotje beveiligd zijn in Word zonder wachtwoord, puur tegen schrijven beveiligd.
Wanneer ik dit document wil bewerken in Open Office krijg ik een alleen lezen versie.
Hoe kan ik in Open Office deze beveiliging opheffen?
Ik wil deze formulieren voor Open Office geschikt maken.
Kan iemand mij helpen bij het oplossen van dit probleem?

Vriendelijke groet,
Hugo van Kesteren
openoffice 3.2.
lode

Re: beveiliging word documenten opheffen?

Bericht door lode »

Als ge een beveiligd Word document met OO.o wilt openen krijgt ge dan geen keuze om te openen als bewerkbare kopie ?
oo20.jpg
Lukt het zo niet ?
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
RPG

Bericht door RPG »

Hallo nohe-overstap

Ik heb het andere bericht van jouw ver wijderd daar het een dubbele post was. Dubbele posten worden niet op prijs gesteld.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

Voor de goede orde:
* Het gaat hier niet om een in de gewone zin beveiligd document. In Word kun je een document met een formulier erin op nog een andere manier beveiligen, zodat degene die het moet invullen alleen de velden kan invullen en verder niets. Daarna kan hij het document met gewijzigde veldinhoud gewoon opslaan. Ik weet zo een-twee-drie niet hoe je die beveiliging in OOo op kunt heffen. Je zou een voorbeeld van zo'n document kunnen uploaden (zonder gevoelige informatie), dan kunnen we hier wat gerichter naar een oplossing zoeken.
* Hugo: in twee onderwerpen dezelfde vraag stellen leidt er soms toe dat mensen dubbel werk doen als er in beide onderwerpen wordt gereageerd. Liever niet doen dus. Als je eerste bericht je niet bevalt, kun je het altijd bewerken.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie