[Opgelost] Koptekst beschadigd bij openen word bestand
-
[Opgelost] Koptekst beschadigd bij openen word bestand
Hoi,
als ik mijn word 97-2003 document open in Writer dan is mijn koptekst wel aanwezig alleen niet compleet.
Mijn koptekst bestaat uit een foto en een tabel waar tekst in staat.
Alleen de foto is zichtbaar maar de tabel met tekst is weg.
Ik zou de koptekst opnieuw kunnen indelen alleen heb ik het probleem dat ik veel documenten heb.
Ook zou ik terug kunnen gaan naar MS Office alleen heeft mijn voorkeur OpenOffice.
Weet iemand misschien een oplossing voor?
Mvgr,
Ed
als ik mijn word 97-2003 document open in Writer dan is mijn koptekst wel aanwezig alleen niet compleet.
Ik zou de koptekst opnieuw kunnen indelen alleen heb ik het probleem dat ik veel documenten heb.
Ook zou ik terug kunnen gaan naar MS Office alleen heeft mijn voorkeur OpenOffice.
Mvgr,
Ed
Laatst gewijzigd door edjecadetje op do jan 28, 2010 11:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.1 op Windows XP
Re: Koptekst beschadigd bij openen word bestand
Het is niet helemaal duidelijk hoe dit probleem ontstaat. Het bestand is met OOo gemaakt? In 3.0.1 was er nog een bug waardoor tabellen niet goed geconverteerd worden naar het Word-format. Overigens: waarom opslaan als Word-bestand? Doe dat liefst alleen als het naar iemand moet die het alleen met Word kan openen. Er zijn wat verschillen tussen de manier waarop Word en OOo omgaan met b.v. kopregels, en dat kan op zich al voor problemen zorgen bij conversie tussen de twee.
-
Bedankt voor de reactie.
Het bestand is gemaakt in Word2000 en wil ik in OOo verder bewerken.
Ik wilde eigenlijk van de dure kosten van Office af en dus overstappen naar OOo.
Mvgr,
Ed
Het bestand is gemaakt in Word2000 en wil ik in OOo verder bewerken.
Ik wilde eigenlijk van de dure kosten van Office af en dus overstappen naar OOo.
Mvgr,
Ed
Ik ben nog van de oude stempel en ben gewend bij conversies van alles met de hand recht te moeten zetten wat niet goed is gegaan. Als je nog een versie van Word hebt, is het een idee dat document te bewerken en alles in de koptekst naar de gewone tekst te verplaatsen, op te slaan en dat opnieuw te openen in OOo. Dat zou dan wel moeten lukken. Er is ook nog Abiword, een gratis tekstverwerker die voor zover ik weet Word emuleert en niet zo problematisch is als OOo.
-
Ik heb Abiword geprobeerd maar die maakt er helemaal een puinhoop van.
De header is compleet weg en van de opmaak van de pagina's is ook bijna niets van over.
Ik ga nog even verder zoeken naar alternatieven en anders wordt het toch Diepppppp in de buidel tasten voor MS Office.
De header is compleet weg en van de opmaak van de pagina's is ook bijna niets van over.
Ik ga nog even verder zoeken naar alternatieven en anders wordt het toch Diepppppp in de buidel tasten voor MS Office.
Ik probeer met je mee te denken.
Bij mij (schrale troost voor jou) werkt het openen van een Word (2007 en 2003) document met tabel en afbeelding wel inOOo.
Eenmaal geopend in OOo verschijnt de werkbalk tabel. Als je op de knop Tabeleigenschappen klikt, daar onder de tabs Tabel en Tekstverloop eens "speelt" met de instellingen. Wie weet is de tabel op die manier tot de "orde" te roepen.
Een afbeelding geopend vanuit een Word 2007 document wordt in OOo niet als zodanig herkent.
Bij mij (schrale troost voor jou) werkt het openen van een Word (2007 en 2003) document met tabel en afbeelding wel inOOo.
Eenmaal geopend in OOo verschijnt de werkbalk tabel. Als je op de knop Tabeleigenschappen klikt, daar onder de tabs Tabel en Tekstverloop eens "speelt" met de instellingen. Wie weet is de tabel op die manier tot de "orde" te roepen.
Een afbeelding geopend vanuit een Word 2007 document wordt in OOo niet als zodanig herkent.
Vista OOo 3.2.0
Ubuntu 9.10 OOo 3.1
Groet,
Cor.
Ubuntu 9.10 OOo 3.1
Groet,
Cor.
Dag Ed,
Misschien kun je er in zien of de tabel toch wel bestaat, maar dan blijkbaar ergens verborgen is?
Bijvoorbeeld instellingen van een tabel ofzo.
Gaat wel vlot als je veel documenten hebt. Maar gaat niet vanzelf.
vr. groet,
Cor
Je zou de Navigator eens kunnen openen (F5, of menu Beeld|Navigator). Die geeft een overzicht van alle elementen van het document. Klik maar eens hier en daar, met linker en rechtermuisknop.edjecadetje schreef:als ik mijn word 97-2003 document open in Writer dan is mijn koptekst wel aanwezig alleen niet compleet.
Misschien kun je er in zien of de tabel toch wel bestaat, maar dan blijkbaar ergens verborgen is?
Misschien is er een redelijk eenvoudige oplossing die je kunt automatiseren met een macro ...edjecadetje schreef:Ik zou de koptekst opnieuw kunnen indelen alleen heb ik het probleem dat ik veel documenten heb.
Bijvoorbeeld instellingen van een tabel ofzo.
Gaat wel vlot als je veel documenten hebt. Maar gaat niet vanzelf.
vr. groet,
Cor
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Ipv de OOo versie van OpenOffice.org, zou je de versie van go-oo.nl kunnen proberen. Die clamen nog betere compatibiliteit met MS Office. Deze versie kun je misschien naast de andere versie installeren, maar dan moet je even uitzoeken hoe dat moet. Laat de resultaten maar weten (Je mag ook een versie van je eigen document uit MS Office 2000 hier posten en dan laadt ik h'm wel in go-oo en post ik h'm als ODF versie terug. (eventueel dit document strippen tot z'n essentie).
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
-
Bedankt allemaal voor de mogelijk suggesties.
Ik ben woensdag pas weer terug en zal dan jullie ideeen proberen.
Ik kom daar zeker nog op terug.
Mvgr,
Ed
Ik ben woensdag pas weer terug en zal dan jullie ideeen proberen.
Ik kom daar zeker nog op terug.
Mvgr,
Ed
-
Hoi,
ik heb het een en ander geprobeerd en dit is mijn bevinding.
Ik heb de versie van go-OOo geinstalleerd maar helaas hetzelfde probleem.
De optie F5-Navigator gaf ook mijn tabel niet weer.
Ik heb het bestand hier toegevoegd zodat iemand kan kijken wat er van de tabel in de header overblijft.
Als ik het in OOo opsla en daarna in MS-office open dan is de tabel inderdaad verdwenen uit de header.
Mvgr,
Ed
ik heb het een en ander geprobeerd en dit is mijn bevinding.
Ik heb de versie van go-OOo geinstalleerd maar helaas hetzelfde probleem.
De optie F5-Navigator gaf ook mijn tabel niet weer.
Ik heb het bestand hier toegevoegd zodat iemand kan kijken wat er van de tabel in de header overblijft.
Als ik het in OOo opsla en daarna in MS-office open dan is de tabel inderdaad verdwenen uit de header.
Mvgr,
Ed
- Bijlagen
-
- voorbeeld.doc
- Dit is het opgeslagen bestand uit MS-office
- (37 KiB) 255 keer gedownload
Als ik document open in GO-OO 3.1.1.5 zie ik ook geen tabel. Voeg ik tabel toe en bewaar het als een *.doc, dan kan ik het openen in MSWord 2003 SP3 en GO-OO met behoudt van tabel in koptekst.
Ik kan document wel goed openen met OOo 3.3 (Dev300M70), misschien gaat ook wel goed met OOo 3.2. Als ik het dan weer wegschrijf als *.doc kan ik het goed openen in GO-OO en MS Word; wijzig ik dit document weer met MSWord, dan kan ik het nog steeds openen met GO-OO.
Lijkt erop dat OOo minder slordig is op dit punt dan MSWord t.a.v. eigen-compatibiliteit.
Uw document heeft als formaat "Microsoft Office Word 97-2003-document", als ik het heb weggeschreven dan heb ik als formaat "Microsoft Office Word Document" (Word document binair openen met een echte editor zoals VIM). Misschien helpt het als u de compatibiliteit in MS Word wat aanpast en 'oude' formaten niet meer laat ondersteunen.
Ik kan document wel goed openen met OOo 3.3 (Dev300M70), misschien gaat ook wel goed met OOo 3.2. Als ik het dan weer wegschrijf als *.doc kan ik het goed openen in GO-OO en MS Word; wijzig ik dit document weer met MSWord, dan kan ik het nog steeds openen met GO-OO.
Lijkt erop dat OOo minder slordig is op dit punt dan MSWord t.a.v. eigen-compatibiliteit.
Uw document heeft als formaat "Microsoft Office Word 97-2003-document", als ik het heb weggeschreven dan heb ik als formaat "Microsoft Office Word Document" (Word document binair openen met een echte editor zoals VIM). Misschien helpt het als u de compatibiliteit in MS Word wat aanpast en 'oude' formaten niet meer laat ondersteunen.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Dag Ed,
Ik zou je willen adviseren om de nieuwe versie van OpenOffice.org te gebruiken: 3.2.0. Is volgende week beschikbaar en daarin is het probleem opgelost.
Zie http://user.services.openoffice.org/nl/ ... f=16&t=534
NB: De versie van go-oo is op sommige punten wat meer compatibel met office van MS, maar op andere weer minder goed en heeft lastige bugs extra. Ik raad die nooit aan, tenzij je zeker weet dat die je op een specifiek punt helpt, zonder dat je last hebt van de nadelen.
vr. groet,
Cor
Ik zou je willen adviseren om de nieuwe versie van OpenOffice.org te gebruiken: 3.2.0. Is volgende week beschikbaar en daarin is het probleem opgelost.
Zie http://user.services.openoffice.org/nl/ ... f=16&t=534
NB: De versie van go-oo is op sommige punten wat meer compatibel met office van MS, maar op andere weer minder goed en heeft lastige bugs extra. Ik raad die nooit aan, tenzij je zeker weet dat die je op een specifiek punt helpt, zonder dat je last hebt van de nadelen.
vr. groet,
Cor
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
-
Goed nieuws!
Ik heb 3.2.0 rc4 geinstalleerd en mijn header ziet er perfect uit !
Ik wil allen danken voor hun bijdrage.
Mvgr,
Ed
Ik heb 3.2.0 rc4 geinstalleerd en mijn header ziet er perfect uit !
Ik wil allen danken voor hun bijdrage.
Mvgr,
Ed